/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Cacao?
Fra : Dirty_joker
Vist : 720 gange
50 point
Dato : 28-06-05 14:32

Er det usundt at drikke Cacao?
Jeg kan ikke rigitgt finde svar derfor spørger jeg her.

Det er vel bedre end at drikke sodavand.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 14:34

Helt sikkert - bare du ikke kommer sukker i

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 14:35

Altså at det er bedre en sodavond - men det skal jo ikke være cacaomælk.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 28-06-05 14:36

Sukkerindholdet i sodavand er noget højere end i cacao. Det kommer selvfølgelig an på hvilken slags du drikker. Om det er noget bland-selv pulver noget, eller om det er cocio eller fx mathilde.
Der er kommet en "ny" cacao fra mathilde som næsten ingen sukker og fedt indeholder. Den står sammen med de andre "matilder" i supermarkedet. Denne karton er bare brun og orange (gul måske) i stedet for de gamle som er brun og rød eller brun og blå.
Den smager næsten af det samme som de andre...

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 28-06-05 14:37

hvad hvis man drikker Cacao uden sukker indhold.

Eks en fedtfattig? Altså hvis du ser bort fra sodavand er det så sundt? (CACAO)

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 28-06-05 14:39

Hvad er så sundest?

Den nye matilde som ana17 beskriver, eller det pulver, eller en ganske almindelig cocio?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-06-05 14:39

Cacao er ikke usundt. Det indeholder en del sukker hvis du køber det færdigblandet. Sukker er ikke i sig selv usundt men et for stort forbrug kan virke fedende og selvfølgelig er det heller ikke godt for tænderne. Skummetmælks-Cacao er mindre fedende end Sødmælks-Cacao men ligeså sukkerholdigt.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 28-06-05 14:39

Sundt og sundt... Det er sundere end så meget andet i den genere, men du kan ikke erstatte fx mælk med cacao... Det vil være usundt.. Og igen kommer det an på hvor meget du drikker...

Accepteret svar
Fra : Ana17

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-05 14:40

Der er mere sukker i cocio end i mathilde. og også i de fleste pulvere...
Den nye mathilde er desuden 10% sukkerreduceret...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-06-05 14:40

Helt klart den nye Matilde.

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 28-06-05 14:48

Tak for svaret Ana17.