/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Hg forløb?
Fra : Dirty_joker
Vist : 496 gange
50 point
Dato : 28-06-05 13:56

Hejsa!

Jeg skal på Hg i et år og derefter på Hf. Grundet jeg tager et år på Hg er en anbefaling fra min vejleder om at jeg skal blive bedre til det forskellige. Men mener at man skal gå mere end et år på Hg for at blive færdig med hele uddannelsen.

Det her jeg tænker!

Kan man overhovedet bruge det første år på Hg til noget så?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-06-05 14:05

Min knægt på 20 har HG1, som han IKKE kan bruge til noget som helst.

Ingen læreplads tager ham med HG1, de VIL have 2 med.

Hvorfor ikke direkte på HF?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 14:09

Du kan da bruge det til dit eget selvværd - man bliver jo ikke dummere af det år, men måske lidt klogere.
Din vejleder mener jo åbenbart du har brug for lidt i den retning.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 28-06-05 14:10

Min vejleder vil have mig til at gå på hg et år før jeg søger ind på hf. Fordi han mener jeg bare lige mangler det sidste for at kunne klare mig! Mærkeligt!?

Men maj_britt får man et bevis på man har været igennem det første forløb?
Hvad kommer man op i?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-06-05 14:35

Nu må du ikke hænge mig, joker, knægten er ikke hjemme ( Roskilde festival), men jeg mener da, han har et bevis for HG1.

Såvidt jeg husker, så var han oppe i matematik, EDB og dansk, men som sagt.....hæng mig ikke på den.

Men jeg forstår ikke helt din vejleder, HG1 er jo halvvejs, hvorfor ikke tage HG2 med og videre derfra?

Eller direkte på den 3.årige HF.....

Min knægts HG1 år var, uddannelsesmæssigt, spildt, han gik nemlig på HF efter det år, og han kunne da have sparet det ene år.

At så militæret kom og lagde sin klamme pote på ham, så HFen blev afbrudt,det er så en anden snak.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-05 14:36

Det er en dårlig rådgivning medmindre du er meget umoden, og har behov for at få tiden til at gå så du kan klare en HF.

Uddannelsesmøssigt er der ingen sammenhæng i det foreslåede.

Hvis du vil gå HG-vejen, og herefter fortsætte, bør du tage HH som er en naturlig fortsættelse af Hg, altså i alt 3 år.

Hvis du vil videre hurtigt tager det kun 2 år på HF.

Men grundlæggende har valget noget at gøre med hvad du vil bagefter og dine faglige talenter.

mvh

qfha

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 28-06-05 14:46

Tak for svaret qfha

Nærmere kommer jeg vidst ikke på mit spørgsmål!
Også tak til jer andre!