/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
google - bras
Fra : epidedymittis
Vist : 336 gange
34 point
Dato : 28-06-05 13:25

JEG har længe benyttet den udmærkede søgemaskine www.google.dk, og har undret min røv i laser over hvad meningen er med knappen/funktionen "Jeg føler mig heldig" er. Hvad er meningen med denne? Er der nogen der bruger denne knap? Den er jo KOMPLET ubrugelig!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 44 point
Dato : 28-06-05 13:30

Citat
Knappen "Jeg føler mig heldigTM" bringer dig automatisk til den første hjemmeside i rækken af fundne sider. En søgning med "Jeg føler mig heldig" betyder, at der bruges mindre tid på søgninger og mere tid på at se på de fundne sider.
Føler du dig heldig? Indtast søgeord og prøv!

mvh dova

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 28-06-05 13:30

Citat
Knappen "Jeg føler mig heldigTM" bringer dig automatisk til den første hjemmeside i rækken af fundne sider. En søgning med "Jeg føler mig heldig" betyder, at der bruges mindre tid på søgninger og mere tid på at se på de fundne sider.
Føler du dig heldig? Indtast søgeord og prøv!

Jo lidt ubrugelig. Kan ikke lige forstå hvorfor man skulle bruge mindre tid på søgningerne. Lidt en skod funktion efter min mening

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 13:31

Nej - den søger mig bekendt på sider du allerede har besøgt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-05 13:50

Jeg bruger den aldrig - men har også held i kærlighed.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-06-05 13:52

Den fungerer udmærket. Prøv f.eks. at skrive Post og tryk på Jeg føler mig heldig. Lynhurtigt opslag på Postdanmark.dk
Jeg glemmer sommetider Postdanmarks webadr (hedder den PT.dk eller Posttele.dk eller hvad?), men på den måde finder jeg den altid lynhurtigt ved blot at skrive Post.
Jeg synes det er en god funktion. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 28-06-05 14:37

Der er jo INTET magisk ved den funktion! Man kommer jo bare ind på den første side, man eller blot ville kunne gå ind på ved at trykke søg!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-06-05 14:42

Ja, men søgningen går hurtigere og du kommer DIREKTE ind på siden istedet for at få en liste over muligheder som du så skal vælge mellem.
I øvrigt kan I jo bare undlade at bruge knappen!

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 28-06-05 16:12

Funktionen er brugbar hvis du skal til folketinget - teledanmark - odense kommune - storebæltsbroen eller et andet markant websted.
Så skriver du bare navnet på stedet/firmaet/xx i søgefeltet og vips.

I firefox fungerer det på den måde at hvis du skriver et firmanavn i adressebaren vil du flyve direkte til firmaets hjemmeside.

så alt i alt en nyttig funktion hvis du ved hvor du skal hen

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 28-06-05 19:31

Arne - søgningen går ikke hurtigere! Det er langt hurtigere at trykke på "enter" (knækpil), end at skulle bruge musen til at trykke på den anden knap! Udover det får man ved den almindelige søgning et langt bedre overblik!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 29-06-05 14:55

Tak for svaret dova.