/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AVG Antivirus
Fra : Smukke_Ole
Vist : 352 gange
50 point
Dato : 28-06-05 09:18

Hej !

Kører XP PRO m. SP2 og fuldt opdateret.
Jeg har det problem, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan man indstiller AVG's mailscanner.
Jeg har i Hekp-funktionen læst, at dette er muligt, men jeg kan ikke finde ud af hvor på grundlag af hjælpeteksten.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 10:21

Hvad er det du vil indstille.

Mailscanning foregår automatisk på alle indgående og udgående mail hvis den da er aktiv.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 28-06-05 15:05

det er de ad-ons du tænker på??? for dem har jeg selv ikke lige kunne finde ud af,men ok har så heller ikke brugt nået tid på det rigtigt men har bare slået den ad-on fra så den bare køre alm.og det køre fint,der er ikke noget man skal rode ved det gør den selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 15:17

Derudover kan du højreklikke på enhver fil og scanne den

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 28-06-05 21:56

-> refi
Det er lige netop det med den automatiske scanning, jeg selv gerne vil styre.
Det kunne jeg i min gamle Norton 2003, som nu er udløbet.
Jeg ser nemlig ingen grund til at scanne udgående mail, når nu man går med både livrem og seler i form af, at indgående mail er scannet, man bruger antivirus, firewall dit og firewall dat.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 22:03

Udgående mail scannes IKKE af hensyn til dig, men modtageren - så det er en dårlig ide at fjerne den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 22:06

Men hvis du absolut vil:

Åben din AVG
Dobbeltklik på feltet Emailscanner
Faneblad Plugin
Tryk på Configure

Der kan du fjerne fluebenet for udgående mail.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 29-06-05 09:17

-> refi

Problemet er, at jeg ikke kan finde Emailscanner noget sted. Jeg kan se den køre når jeg sender og modtager mail, men kan ikke finde den, hverken i Control Center eller i Test Center

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 09:35

Hvilken version af AVG har du?

Det er en kæmpestor blå firkant.

Du åbner bare dit 4-farvede symbol nrde ved uret.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 29-06-05 15:04

-> reefi

Det er version 7.0.323 af den gratis version
I den store, blå kasse, du omtaler, er der 4 mindre kasser:
Sceduler
Shell extension
Update Manager
Virus Vault

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-05 15:13

Så trykker du view - components - der skal være hak i alle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 15:14

Men standard er alle - så du må selv have ændret dem

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 29-06-05 17:06

-> refi

Tak for tippet. Nu kan jeg komme til at konfigurere mailscanneren, men den og de to øverste vil ikke lade sig "hakke af"

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 17:15

Hvad mener du

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 29-06-05 19:50

Tak for svaret refi.

Jeg havde dummet mig, og ikke sat "flueben" i feltet Display Component

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 19:51

Selv tak