/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
stereo studio
Fra : RuneBadune
Vist : 685 gange
100 point
Dato : 28-06-05 08:23

Jeg købte en cd ved stereo studio for en lille uge siden. Det var ment som gave til min bror, men da han havde den i forvejen, vil jeg gerne bytte den til en anden. Der er bare det problem, at stereo studio ikke tager den tilbage, selv om jeg har kvittering. De siger, jeg kunne have kopieret den hjemme og bytte den til en ny. Jeg skulle have bedt om en plombering (hvilket jeg ikke blev spurgt om, da jeg købte den).

Jeg mener det er ekstrem dårlig markedsføring. For det første synes jeg det er forkert at de antager, at alle der vil bytte en cd som udgangspunkt prøver at snyde dem. For det andet mener jeg også cd'en skulle have været plomberet fra starten for de kunne forlange det de gør. Er det for at spare plomberinger eller er det for at køre en "bordet-fanger" strategi? Og er det overhovedet lovligt?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-06-05 08:30

Den cd hænger du på, det må være op til dig at bede om at få den plomberet, især når det er en gave.

Det er fuldt lovligt, at butikken IKKE spørger dig ,om du vil have en cd plomberet.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 28-06-05 08:39

Desværre!!! Husk altid at få plomberet cd'er, især når det er til gave. Det er dig der skal gøre opmærksom på at det er en gave. Det er jo ganske gratis at få plombere, så hvorfor ikke bare bede om det hver gang.

Af erfaring bliver man klog, men sjældent rig!!

MVH

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 28-06-05 08:42

Butikken skal bytte varen hvis den er behæftet med en fejl, dvs. ikke virker efter hensigten. Men hvis de tilbyder at du kan bytte den eller få pengene tilbage er det blot en service fra butikken, uanset om den er plomberet eller ej. Det er bestem ikke en bordet fanger strategi, det er fordi bl.a. stereo studio har været udsat for mange der byttede en cd flere gange, også er det jo ret sikkert at den er blevet kopieret derhjemme.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 28-06-05 09:06

Jeg ser bare ikke hvorfor de ikke plomberer alle cd'er fra starten. Så er de sikre på at slippe for utilfredse kunder. I det mindste kunne de have sagt det, da jeg købte cd'en, derfor synes jeg det er dårlig markedsføring

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 28-06-05 09:23

Det synes jeg bestemt ikke det er, det må være dit ansvar at få plomberet.

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 28-06-05 10:33

Når man har noget man gerne vil have byttet kan man godt se det som dårlig service at de ikke plumbere. Til gengæld synes jeg også det er træls hvis jeg skal vente på de plumbere en cd som jeg skal ud i bilen og hører, så skal jeg bruge tid på at fjerne plumberingen. Så der er to sider af den sag...

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune