/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus
Fra : Luke2000
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 28-06-05 05:37

Jeg har haft virus på min computer og nu hvor jeg har fået fjernet den, kommer det en fejlmedelse hver gang jeg starter windows.

Der står Nail.exe kan ikke findes eller noget i den retning. Jeg har brugt et reg-program den siger ikke noget om nogen Nail.exe i opstart, hvordan fjerner jeg den fejmedelse ?

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 28-06-05 08:30

Du skal have fat i Spywarefri på http://www.spywarefri.dk/forum
Du får nok en lang række svar her i denne tråd med at du kan gøre dit og dat, men den nail-information du får er ikke sådan lige at fjerne selv om du roder rundt i registreringsdatabasen og heller ikke selv om du umiddelbart synes at dit problem er løst. Til dit sidste spørgsmål: Nej, nail kan du ikke finde i msconfig. Nail.exe er en hijacker og en af de stygge.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-06-05 09:06

jeps eller www.arlet.dk

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 28-06-05 09:31
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-06-05 09:36

den kommer kun op med en fejlmelding om den ikke kan finde filen, det er det jeg vil have væk

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 28-06-05 10:20
Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 28-06-05 10:21

Det virkede fint for mig.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 28-06-05 10:24

ja men den er væk den kommer bare med den fejlmedelse.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 28-06-05 10:27

Nu er det ikke så simpel at du har et eller andet liggende under start? Tjek lige under stifinder. ( Husk at den skal vise skjulte filer )

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-06-05 10:48

den er altså ikke væk (der ligger stadig rester, som spørger efter filen)
Du er nødt til at få checket en HijackThis-log.
Eksperterne i HijackThis sidder her http://www.spywarefri.dk/forum
Når du kommer derind opretter du dig simpelthen som bruger (akkurat som her) og følger så vejledning vedr. HijackThis

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-06-05 17:45

Prøv at gå i registreringsdatabasen og søg efter den der.
Gå i kør, skriv regedit - ok. Så skal du i HKEY_CURRENT_USER, SOFTWARE. Defter går du op i Rediger og i Søg, skriv navnet på filen der og se om den ikke finder den. Slet den derfra.

Kommentar
Fra : axelbjarne