/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
optage samtale
Fra : gornitzka
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 28-06-05 00:10

Hej!!!!!!!!!!

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan optage en ip-telefonsamtale???
Mit optageprogram Audiacity lader mig ikke kombinere microfon med noget andet!!
Er der et bedre (helst simpelt) program??

Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 10:27

under tilbehør ligger der en lydoptager (mener det er under underholdning) - den skulle da kunne bruges uden videre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 11:18

Denne
Advanced MP3 Sound Recorder

Kanhentes her
http://www.zealotsoft.net/

Men husk lige på at det ikke er helt stuerent at optage telefonsamtaler uden man gør opmærksom på at det sker såsnart samtalen starter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-06-05 11:51

refi det er ikke alene "ikke helt stuerent" - det er forbudt (der skal nemlig gøres opmærksom på det forud for samtalen !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 11:55

Det er jo også det jeg siger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 11:56

Du kan jo ligesom ikke sige det før samtalen er startet

Kommentar
Fra : Dansende_T

Dato : 28-06-05 13:15

Det er ikke helt rigtigt ... Som den ene part i samtalen har du altid lov til at optage den... Hvis du derimod er 3. part er det forbudt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-06-05 19:05

Loven er ikke helt klart formuleret på dette område, men som Dansende_T skriver, er det tilladt at optage samtaler, som man selv deltager i. - Men denne optagelse må ikke misbruges ved tredie person. Dog kan den have en retsgyldig virkning, der som den indgår i et bevismateriale.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-06-05 19:43

Ok, der er nogle regler for hvornår man må optage telefonsamtaler, og selvfølgelig skal vi også være opmærksom på det; men det har ikke noget at gøre med hvordan man bevarer sine samtaler på computeren, når man nu lige taler i ip telefon. Kan det overhovedet lade sig gøre, og hvordan???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 19:53

Det står øverst - vi er bare kommet lidt skævt ind på spørgsmålet.

Advanced Recorder optager alt. (lyd selvfølgelig)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-06-05 23:02

Jeg kan forstå, at du bruger din PC til at skabe IP telefonien på! - Her må kunne bruges en wave optager, men jeg ved ikke helt hvordan.
Selv har jeg en IP adapter, hvor jeg har en almindelig telefon koblet på, og hvor jeg kan tilslutte en cassette båndmaskine til, så jeg kan optage samtalen. - Men det er nok ikke den måde du kan bruge?

Kommentar
Fra : gornitzka

Dato : 28-06-05 23:28

problemet er, at jeg ved at bruge F.eks. Windows lydoptager kun kan optage enten microfon eller højttalerlyd,
ikke begge dele samtidigt!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 23:35

Bare brug den anden.....