/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Underlig kat
Fra : kpm10
Vist : 1601 gange
50 point
Dato : 04-10-02 08:22

Jeg har en kat der er mærklig!

Når man "gnubber" den ved hale roden, begynder den at slikke sig selv på poterne, så snart man så holder op, holder katten også op med at slikke sig!

Det er en 10år gammel hun kat!

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

kpm10

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 04-10-02 08:25

Hejza,

jeg ved ikke hvorfor den lige netop slikker sig på poterne, men vores katte gør også underlige ting når man rør dem der. De må være meget følsomme netop på det sted....

/dorte

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-10-02 09:18

Hej
Ja de kan dælme være underlige de der gamle katte! Vi har også en kat der er ca 9 år gammel. Vi fik den i marts i år, fra et enternat, og han er bre sær f.eks hvis man vil ae ham i forbifarten går han ned i knæ!!! og han vil følges ud til sin mad!! Vi har så lige fået en killing, og den vil han helst totalt ignorere..den vil enormt gerne i kontakt, men han kikker på den somom den må være åndsvag, kan da lige snuse lidt, men kikker vi...ja så går han bare hen og lægger sig. Ja og jeg vil sige, hvis han var mere rolig...ja så ville den være død Er dog pludselig begyndt (til vores store overraskelse) at sloges med naboens kat, en ordentlig krabat af en skovkat. De kan sidde og nedstirre hinanden i en hel time..og derefter enten fare i hovedet på hinanden, eller gå hver til sit! Ja de katte kan være mærklige en gang imellem.
Jeg gad vide om det har noget med parring at gøre, at din kat slikker sig når du rører den ved haleroden..det er jo et følsomt sted som Dorte skriver, måske den bliver forlegen, eller føler sig "attraktiv" hvorefter den liiige må pudse sig lidt *LOL*
Pyyh ha..j det løb lige af med mig, kunne ikke lade være med at fortælle lidt...håber det er ok?
Mange kærlige katte hilsner
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 08:41

Hej
Altså, skal vi lige få det på plads, _alle_ katte er underlige, hver på
deres måde. Også vores 13 år gamle hunkat, som gør nøjagtig det samme. Og jo
hurtigere man klør den ved haleroden, så hurtigere slikker den sig, jo
langsommere man klør jo langsommere vasker den sin pote. Hi, ja de er sq
underlige, men ingen bud på hvorfor den gør det. Vores tidligere hankan
gjorde det også.
Hilsen Denise

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:Qjan9.67892$Qk5.2981075@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en kat der er mærklig!
>
> Når man "gnubber" den ved hale roden, begynder den at slikke sig selv på
> poterne, så snart man så holder op, holder katten også op med at slikke
> sig!
>
> Det er en 10år gammel hun kat!
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
>
> kpm10
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : NinaM

Dato : 04-10-02 10:19

Min kat er ligeså mærkelig, når den ligger i mit skød og bliver strøget over ryggen, krøller den sig sammen og slikker sig på maven (vistnok altid den venstre brystvorte). Når jeg holder op, holder den op.
Jeg prøvede lige det med at kæle ved haleroden, den gav sig til at slikke sig på bagpoten! Jeg må prøve nogle flere gange for at se om det var tilfældigt. Mystisk.
Det er en halvanden år gammel neutraliseret hunkat.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 04-10-02 10:42

Hej alle.

Det er ikke fordi de er MÆRKELIGE, det er fordi de er VELTILPADS.

Så kort sagt, så fortæller de jer bare, "JEG ELSKER DIG".

Mango: en af mine katte skal også FØLGES ud og spise, og han skal helst have "SERVERET" ca. 3-4 stk. tørfoder på gulvet, og så sætter han sig ned
og glor på mig når han har spist dem og miiijjaavver som om han ville sig
FÅR JEG IKKE MERE, trods det at der står 2 skåle fyldt med mad. Han kan
derefter sidde i flere minutter efter jeg har forladt køkkenet og miiijjjaaavver,
for til sidst at "TÆNKE", nå, jamen så må jeg vel selv tage noget. Det opfatter
jeg også bare som KÆRLIGHED og HYGGE. Det er da også dejligt sådan at få
serveret maden ik'? Vi nyder da også når vi får SERVERET maden IK'?

Så som Denise skriver, alle katte er "underlige" på hver deres måde. Men der
er jo også et gammelt ordsprog der siger.

LILLE KAT LILLE KAT LILLE KAT PÅ VEJEN,
HVIS ER DU, HVIS ER DU, JEG ER SKU' MIN EGEN.

Mange kattehilsner
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 08:42

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Qjan9.67892$Qk5.2981075@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en kat der er mærklig!
>
> Når man "gnubber" den ved hale roden, begynder den at slikke sig selv på
> poterne, så snart man så holder op, holder katten også op med at slikke
> sig!
>
> Det er en 10år gammel hun kat!
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

En normal reaktion, sådan gør mange af de katte jeg kender også.
det er nok bare denligt for den, andet ved jeg ikke.

Hilsen

Britta Larsen

Kommentar
Fra : Essence

Dato : 04-10-02 10:49

>>Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

Katte er meget sociale dyr, trods deres egenrådighed og når du nusser den, "gør den sin toilette".
I naturen slikker og renser katte også hinanden, hvilket fx. også er grunden til at katte nogengange slikker én, hvis man nusser dem.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 10:35

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> writes:

> Jeg har en kat der er mærklig!
>
> Når man "gnubber" den ved hale roden, begynder den at slikke sig selv på
> poterne, så snart man så holder op, holder katten også op med at slikke
> sig!
>
> Det er en 10år gammel hun kat!
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?

Lidt langt ude, men maaske sidder der en slikkekontakt der..
Jeg har tit oplevet det samme med hunde at naar man kradser den
bestemte steder saa "stepper" de.. altsaa en steppekontakt..*G*

> kpm10

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 12:33

Slikkekontakt/Steppekontakt .... LOL

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message
news:m3vg4i5yyt.fsf@henrik.misbamsen...
> "kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> writes:
>
> > Jeg har en kat der er mærklig!
> >
> > Når man "gnubber" den ved hale roden, begynder den at slikke sig selv på
> > poterne, så snart man så holder op, holder katten også op med at slikke
> > sig!
> >
> > Det er en 10år gammel hun kat!
> >
> > Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
>
> Lidt langt ude, men maaske sidder der en slikkekontakt der..
> Jeg har tit oplevet det samme med hunde at naar man kradser den
> bestemte steder saa "stepper" de.. altsaa en steppekontakt..*G*
>
> > kpm10
>
> --
> Med venlig hilsen & miauu
> Henrik & Melissa
> http://misbamsen.dk
> Denne msg er lavet i & postet med gnus. Do not fear the Penguin

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 04-10-02 19:05

Også mine katte giver sig til at slikke, når man gnubber dem ved haleroden. Blot slikker de ikke deres poter, men gulvtæppet, sofaen, trappen eller hvor de nu befinder sig imens. På mig virker reaktionen nu mere tvangspræget end lystbetonet - men uanset hvad, så er din kat i hvert fald helt normal på det punkt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 20:34

*G*
Jeg har en kat næsten magen til
Dixie sidder og slasker rundt med tungen - uden dog at vaske - når man
nusser hende i nakken.
Hvorfor hun gør det aner jeg ikk - men gætter på at det er fordi at hun
nyder det *S*
Skøre tøz *G*
Billeder af tungeslaskeriet kan ses på min hjemmeside

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 21:31

Min Bastian`s "slikkekontakt" sidder lige bag ved skulderbladene til
forbenene - han kan blive fuldstændig eksalteret, og slikker og
slikker. Nogen gange kan han enddog forglemme sig og begynde at
smånappe.

Mvh. trine & co.

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 14-10-02 11:19

Tak for svaret Rellom.