/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Trådløs kombineret tyveri- og brand-alar~
Fra : lyngballe
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 27-06-05 21:09

Jeg vil gerne have en ny kombineret tyveri- og brand-alarm i mit hus med "følere" måske 5 steder i huset - og helst med trådløs forbindelse. Kan man købe et sådant anlæg og selv installere det? Alarmen skal bare være en udvendig sirene der hidkalder naboer.
Er der mærker, man bør foretrække og andre mærker, man bør holde sig fra?
Eller er det tilrådeligt at købe et sådant anlæg hos Falck og så skulle betale det (synes jeg:) urimeligt dyre abonnement, der er knyttet til denne løsning?
Venlig hilsen
Lyngballe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 21:20

lyngballe - nu er falck-securitas jo ikke det eneste firma i landet - du kan sikkert finde en kontrolcentral der er både billigere og nærmere

hvad vedrører den samling af alarmer du vil have skal du sørge for at det er et ikke alene godkendt men autoriseret vagtselskab der står for det - altså at overførslen går til sådan et. Du kan ikke få en udvendig alarm godkendt uden at have kontrakt med et autoriseret vagtselskab der også har med brandalarmer at gøre.

Undersøg hos forskellige godkendte alarminstallatører hvad det vil koste dig - find et rimeligt vagtselskab og undersøg hos din forsikring hvor meget du får i rabat pga det hele - det plejer stort set at gå næsten lige op

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-06-05 08:05
Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 28-02-06 16:56

http://www.web-shoppen.dk/web-shoppen/displayShop.jsp?link=null&displayShop=000000F859DF0197CE29323527808941

Her har du et link til en der handler med det samme som du kan " leje " hos falck, og ham her billig
du skal kikke efter den der hedder infinity , det er selv og samme som falcks og der er et hav af muligheder.....