/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højreklik på drev
Fra : sonjor
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 27-06-05 17:04

Der er pludselig sket det, at når jeg f.eks. i "Denne computer" højreklikker på et drev, D-E-F o.s.v. vises "File finder" øverst d.v.s. at det er den der åbner i stedet for "stifinder", hvilket er meget irriterende. Hvordan retter jeg den fejl?

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-06-05 17:08

File Finder er vel et program du selv har installeret?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 17:09

Hvad mener du ?

Når du højreklikker får du vel bare en kontextmenu.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 17:14

til refi. Ja og den kontekst meny begynder med "File Finder" øverst og med fremhævet tekst, således at det er den og ikke stifinder der kører, hvis jeg bare som normalt klikker på drevet
til Jorgen_ros
Ja det er et installeret program, som jeg bruger i stedet for "søg", men jeg har aldrig bedt om, at den skulle "ligge øverst" i kontekst-menuen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 17:21

Det har du sikkert da du installerede det.
Nogen ting kan rettes i kontextmenuen ved hjælp af diverse tools, men det bedste ville nok være at afinstallere og installere påny og så holde øje med om den selv laver dette nummer.
Hvis den gør det er der nok ikke meget at gøre andet end at fjerne programmet helt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 17:33

Du kunne jo lade være med at gå i stifinder den vej og lave en genvej til stifinder (hvis ikke du har en i forvejen), og så kun bruge den når du skal søge.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 17:36

Jeg ville være ked af at fjerne det, men jeg kan oplyse, at på min mands computer starter kontekst-menuen med ÅBN, og først som det 4. valg kommer file finder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 17:45

Som sagt der findes diverse tools der kan rette i kontextmenu - så det er da muligt du kan finde et der kan ændre placeringen.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 27-06-05 18:17

Jeg har også fået et problem der ligner, når jeg trykker på den venstre så er ÅBN forsvundet og den går direkte over i SØG funktionen.
Følger lige med.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 18:20

til KaVakandu
Ja det er jo det samme som her, bare at jeg har et andet SØG program. Det er underligt, når det ikke gælder den anden komputer her i huset, så nu håber vi begge på at der kommer mere hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 19:10

Det er jo IKKE nogen fejl du har.
Du har selv valgt at installere programmet.
Hvis du afinstallerer og geninstallerer står det måske som nr 4 næste gang.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 19:30

Nu har jeg prøvet at afinstallere og geninstallere, og resultatet er det samme. Mens det var afinstalleret, viste kontekst-menuen SØG og ikke ÅBN, så nu er det installeret igen, men med samme resultat som før. Stadig undrer det mig også, at problemet ikke er der på den anden komputer. FILE FINDER er et underprogram til POWER DESK, hvis nogen kender det - glimrende program

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 19:35

Så kommer du til at leve med det og gå en anden vej i stifinder.
Du kan prøve med diverse tools om du kan rette rækkefølgen i menuen, men jeg tvivler.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 27-06-05 20:56

er problemet opstået efter du instalerede File Finder ???

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 21:26

nej for jeg har haft programmet i årevis både på denne og andre computere uden nogen problemer

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 27-06-05 22:18

okay... prøv at fjerne og instalere det igen

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 22:23

det har jeg gjort -(se højere oppe i tråden)

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 22:32

jeg kan godt afinstallere programmet MEN det er en del af et dejligt "stifinder-program" POWER DESK, som jeg har brugt i mange år, så jeg vil nødig af med det. Vi har en anden PC i huset med samme programmer installeret, og der er ingen problemer der. Det må være muligt på en eller anden måde at flytte rundt på valgmulighederne i kontekst-menuen på drevene på min computer. Jeg har haft programmet afinstalleret, men så rykker SØG funktionen op som nr. 1, og det er jo strengt taget det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 22:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 22:41

Men pas på - dem du fjerner kommer kun igen hvis du installerer programmerne/programmet igen.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 22:53

tak, men det er jo til files, folders eller internet, og det er ikke der problemet ligger, det er til drevene, altså C_D_E_F o.s.v.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 23:07

Det er muligt, men du kan prøve - jeg kan ikke rigtig se andre løsninger.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 27-06-05 23:10

har prøvet, men kunne ikke se nogen mulighed for at få hjælp af det - men tak alligevel for dit forsøg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 23:14

Jeg ved der findes tools der kan rette i menuen, men kan ikke lige komme på nogen i øjeblikket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 23:15

Det er normalt tools til deskoptimering så du kan jo prøve selv at søge.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 27-06-05 23:18

er der ikke en knap inde i programmets opsætning der hedder "default alle settings" eller noget i den stil???

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-07 00:11

Jeg fandt dit gamle spørgsmål, som måske har "glemt" at lukke ? For du bakser vel ikke med problemet endnu ? Forleden hjalp jeg en bruger som havde et lignende problem, det var søge funktionen der var øverst, løsningen er her: http://support.microsoft.com/kb/321186/da måske kan det løse dit problem også

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 03-02-07 09:58

Tak for svaret o.v.n.., Dit råd ser fornuftigt ud, så du får point'ene, da alle tidligere råd ikke kunne bruges. Imidlertid har jeg i mellemtiden formateret (af andre grunde) og begyndt forfra , så nu har jeg ikke problemet mere.

Indrømmet ! jeg havde ikke lukket og siden glemt det, sorry

Hilsen Sonja