/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startdiskette
Fra : Seeman
Vist : 254 gange
50 point
Dato : 27-06-05 12:33

Hvad gør man hvis man har Win 98, men ingen tilhørende startdiskette? Kan man ikke downloade en sådan startdiskettes indhold fra internettet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 12:37

Jo du kan hente den eller lave den med din 98 CD

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 12:38
Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 27-06-05 12:45

Hvis man vil lave den fra cd´en hvad hedder filen/programmet så?

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 27-06-05 12:45

Hvis man vil lave den fra cd´en hvad hedder filen/programmet man skal bruge så?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 12:59

Jeg prøver lige at lede - for den er blevet væk.
Men ellers hent den her:
http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm
og når du har hentet den og lagt den på skrivebordet så dobbelklikker du på den og følger anvisningen og hav en diskette klar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 13:03

Man vælger Start->Indstillinger->Kontrolpanel-> klikker på Ikonet; 'Tilføj/-fjern programmer' og fanebladet 'Startdiskette'

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 27-06-05 13:06

Ikke på CD-rommen - for der kan jeg ikke finde den.

Men du kan da også starte en win98 med en '95 diskette.

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 27-06-05 13:09

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 13:16

Jo jo... på CD-ROM'en, når man har fulgt min anvisning : http://www.kandu.dk/dk/spg/69631#750592

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 13:19

Ellers er der altid mappen : c:<windows\command\ebd

..dér ligger den også. Bare kør *.bat filen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 13:20

c:\windows\command\ebd ...altså. Undskyld 'tyrkfjelen'

</SÆTTERNISSEN>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-05 13:27

Ja ja Molo - men kun hvis du har '98 kørende, og for at den kan det, skal du lige bruge en startdiskette.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 14:01

Hvem siger Win98 ikke kører hos Seeman ?

..nå, lad dét nu ligge, men startdisketter kan også hentes her: http://bootdisk.com/

</MOLOKYLE>