/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Åbne link automatisk på siden?
Fra : CLAN
Vist : 906 gange
200 point
Dato : 27-06-05 10:56

Hejsa
Hvis jeg har en HTML side, indsætter et link til en ekstern side, hvordan får man det link til at eksekvere automatisk, uden at man klikker på selve linket??
Håber I forstår hvad jeg mener
Søren

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-06-05 11:06

Brug javascript. Noge a'la dette her:

Kode
<script>
window.open('URL', 'window_name', 'window_options');
</script>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 27-06-05 11:11

Således :

Kode
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=DIN_URL.html">

Dette indsætter du i din <head> sektion og siden DIN_URL.html vil loades, når siden åbnes. I content="X; bestemmer du om der skal ventes i X sekunder før siden loades.

..eller er det et link ud af mange på din side der automatisk skal åbne et nyt vindue med siden omtalte link henviser til ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-06-05 11:13

Mere præcist sådan her

Kode
<a href="http://www.disney.dk" id="mitEksterneLink">linket</a>
<script type="text/javascript">
window.open(document.getElementById('mitEksterneLink'));
</script>

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-06-05 11:14

Hej

Jeg søgte noget lignende den anden dag og faldt over dette, du måske kan bruge:
http://scripts.jajb.dk/js_scripts/script.php?emneId=1&id=84

mvh
Anette

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-06-05 11:16
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-05 11:20

Molo... ..eller er det et link ud af mange på din side der automatisk skal åbne et nyt vindue med siden omtalte link henviser til ?
Svaret er ja - tester lige.

Til i andre: Det skal ikke være i Java, det er jo derfor jeg har oprettet i HTML

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 11:22

Harlekins udmærkede løsning : http://www.kandu.dk/dk/spg/69624#750500 kan bruges som svar på mit spørgsmål til dig tidligere CLAN. Hvis du vil åbne et link alene ved f.eks. mouseover, findes der en lignende løsning på dette

..men det er en uskik IKKE at lade brugeren selv bestemme om et vindue skal åbnes. Derfor de mange pop-up stoppere i omløb

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 11:25

CLAN -> Det du ønsker er DHTML og du kommer derfor ikke uden om javascript/VBscript

HTML er statisk ! (..bortset fra mit omtalte meta tag)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-05 11:26

Heyyy igen
Molo dit 1'ste script funker bare fint... points "on the road"
Takker for hjælpen
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-05 11:27

Tak for svaret molokyle - det cykler bare der'u'a

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-05 11:28

Til alle I andre
Takker for jeres input, men Java løsningen havde jeg selv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 11:31

Du er så godt klar over at man ALDRIG får lov at blive på den side, hvori dette meta tag forekommer ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-05 11:35

Jeps, det ville nu ellers være rart... så hvis du har en hurtig løsning, så slipper jeg for selv at "fumle" med det

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-05 11:36

NB: skal indsættes i en ramme / tabel

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-06-05 11:38

Du kan indsætte siden i en IFRAME så.
http://www.google.dk/search?q=iframe

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-06-05 11:41

Hej Harlekin... kigger lidt på det - skylder dig vist lidt points til en anden god gang

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-06-05 11:53

Det tar jeg ikke så tungt..

Kommentar
Fra : v0id

Dato : 12-11-05 15:52

Man kan også bare bruge ASP til at sende en bruger videre:
<%
Response.Redirect "urlen.url"
%>
- Der er jo tusinde alternativer til at sende en bruger videre :P