/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bougainvilla tabt bladene
Fra : yttan
Vist : 518 gange
150 point
Dato : 27-06-05 10:28

Hjælp .Vores bougainvilla havde fået bladlus. Vi sprøjtede med en blanding af brunsæbe, sprit og vand.
Alle bladene faldt af.
Mon den klarer denne behandling?
Hvad skulle vi have brugt i stedet?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 160 point
Dato : 27-06-05 11:04

Det er nok spritten, at planten ikke har kunnet tåle, for en sæbevandsblanding, plejer nu ikke gøre nogen skade.

Men de Bourgainville(trillingranke) kan være noget sarte.

men den kan sagtens finde på at skyde igen og få nye blade, hvis stænglerne stadig er i live.
De kan også finde på at smide bladene selv om man ikke sprøjter noget på dem.
Prøv at skær den lidt tilbage, og se om det ikke hjælper.

mvh dova

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 27-06-05 14:14

prøv evt. også at skrab lidt i barken nederst på hovedstænglen for at checke om veddet er grønt,,,,er det det, er planten ikke gået ud,,,,,check evt. også rodnettet for at se om der er friske(hvide) rødder.

mvh steen

Godkendelse af svar
Fra : yttan

Dato : 19-10-05 09:35

Tak for svaret dova.