/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny computer - kommentarer udbedes!
Fra : jmi
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 12-07-01 18:31

Hej med jer Freaks

Jeg er i den heldige situation at jeg har fået nogenlunde frie hænder til at designe en computer som jeg gerne vil have. Jeg er noget grøn med hensyn til dette, og har brugt de seneste to uger på at støvsuge nettet for diverse tests, guides mv. Jeg har endelig besluttet mig for en konfiguration, men vil gerne have nogle kommentarer inden ordrern bliver lagt ind. Kommentarerene må meget gerne være begrundede.

Konfigurationen er som følger

Kabinet: Noisecontrol Big ATX m 430W enermax strømforsyn.

Motherboard: EPOX 8K7A+
CPU: AMD Athlom Thunderbird 1400 266 MHz FSB
CPU-Køler: Silverado 50 MkII
RAM: Kingston 256MB DDR-SDRAM 2100 ECC
Grafikkort: ASUS-V8200 Geforce3 De Luxe
Lydkort: SoundBlaster Live! Platinum 5.1 m.Remote
Harddisk: Western Digital Caviar WD800BB 80GB 2 stk. i RAID 0
Floppydrev: SONY GDM F520
DVD-Drev: Pioneer DVD-106S
CD-ROM Brænder: Plextor PlexWriter PX-W1610A
I/O-kort: Centos Firewire 1394
Netkort: TRENDnet TE100 10/100Mbit
Skærm: SONY GDM F520
Mus: Cordless MouseMan Optical
Joystick: Logitech WingMan Strike Force 3D
Rat + pedaler: Thrustmaster Force Feedback Racing Wheel
Højtalere: Desktop Theater 5.1 DTT3500
Printer Epson Stylus Photo 1290
Digital videokamera: Sony DCR-TRV30
Styresystem: Microsoft Windows 2000 pro
Kontorpakke: Microsoft office XP Pro

På forhånd mange tak
/Jmi

Kommentar
Fra : AntonV

Dato : 12-07-01 18:43

Hej
Aya caramba, noget af en maskine. Gid det var mig...
Det eneste der er at sige er at Windows 2000 som OS er måske en smule forkert
set i forholdet af at det er virker som en spillemaskine (lidt).
Brug Windows ME istedet.

mvh
Anton

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 12-07-01 20:36

Jeg vil give Anton ret.. .Aye caramba!!
det er en cool maskine du får dig der, men hvis du vil køre w2k, bør du med det samme sørge for der er mere ram end 256, w2k er en sluger, og office xp er endnu værre! hvis du fordobler rammen, er du godt kørende. Derudover har du ikke nævnt hvilket keyboard du har tænkt dig at købe. Personligt kan jeg anbefale Logitech's pakker med trådløst keyboard og mus. Jeg sidder ved pc'en mange mange timer om dagen, og med Logitech's "knækkede" keyboard og ergonomiske mus, er jeg helt fri for seneskedehindebetændelse. Det tager måske en uge at vænne sig til keyboardet, men bagefter vil man aldrig have andet!
btw, husk at der ikke er dos kode i w2k, så der vil være nogen spil der er problemer med, og det gælder endda også spil der ikke benytter sig af dos, men foreksempel bruger en speciel "installer". Vampire the Masquerade foreks. er noget lort at få til at køre på w2k.
håber du kan bruge det
Wobert

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 12-07-01 22:00

hvad koster sådanne en lille sag

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 13-07-01 17:28

Bare en lille kommentar : Prøv med et andet DVD drev da det du har valgt er regions låst!!

//PhanTomY

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 13-07-01 19:03

Det med at du skal have flere ram i ind 256 kan være lige meget da win2k køre som max belastning med 180mb ram...

ellers får du en maskine der spaker røv...at du har valgt at køre 2000 pro er et godt valg især hvis du har adsl eller der over for der køre 2000pro for godt...

pøj pøj med den

Warboy

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 13-07-01 19:12

lige en ting til det med at det er en spille maskine,syntes jeg og nu er det kun min mening win 2000 pro kan det godt bruges som spille maskine jeg køre selv med win 2000 pro og jeg spille både unrealtournament/fifa2001/half life/strike force/ og meget mere både på nettede og lokalt...det med at pro ikke er com med med mange spil den hopper jeg ikke lige på det er bare et spøgsmål om at få fat i de rigtige driver....

M.V.H

Warboy

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 13-07-01 22:41

Jeg syntes at konfiguration er helt god men du bør nok bruge Win ME eller WIN 4.0 (UK) eller (DK), da jeg ikke tror at du skal bruge den som spillemaskine. Hvis du skal have "FAST-SPEED INTERNET" skal du nok vælge DSL 512 kB/ s

Med venlig hilsen
Bjarne Lyngaa

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 100 point
Dato : 16-07-01 18:42

Motherboardet bør også være et Asus. Det er tysk kvali!
Cpu'en er fin. Athlon er billigere end Pentium og lige så god
cpu-køler - min er erfaring er at den ene er lige så god som en anden.
RAM = ok
Grafikkort = magen til mit og det sparker derudaf!!
Lydkort = magen til mit og det er super!
Harddisk = IBM er godt. Du opgiver ikke RMS. Den skal gerne være 7200 eller derover..
Floppydrev = mærke underordnet
DVD = Pioner er godt.
CD-brænder. Bruger selv HP men har ikke hørt noget dårligt om Plextor.
I/O kort = thumbs up
Netkort = Kender det ikke, men det er sikkert udemærket.
Skærm = samme som min - fed!
Mus = samme som min - en perle!
Joistick = kvali
Resten perfekt.

OBS! flere spil kan ikke kører i win2000, brug ME til spil. Hvis du installere ME før 2000 kan du selv vælge fra hvilken du vil starte op. Hvis du kun kan få den ene så vælg ME hvis du spiller meget.

Kommentar
Fra : snookie007

Dato : 21-01-02 16:03

Jeg vil lige sige...
Gir Warboy ret....
man kan godt spille selv om man har Win2000 pro. det er nemlig kun et spørgsmål om at ha de rigtige driver.
Og der findes mange driver og filer som er lavet kun til win2000 pro. Og jeg køre selv med win2000 pro. og endnu ikke har nogle problemer med spil eller lign, kan derimod sige programmerne til win2000 køre mere stabil og er hurtigere end noget andet...
Du har oxo lang større mulighed i win2000 pro.
Jeg kan ikke sige andet, Behold win2000 pro i, og så gå på nettet og led efter prg eller driver til win2000 pro.
så får du noget der sparker røv...
Det har oxo noget at sige at man har en del ram i maskinen, da win98 ikke kan udnytte alle ram mener win98 går kun til 180 er ikke mere, hvor win2000 pro. vil kunne udnytte alle ens ram....
Kan kun sige til dig... Held og Lykke...
Men ellers installere både Win2000 pro og Win2000 ME for du kan godt ha begge på maskinen, den vil bare spørge om hvilke af dem du vil køre på når du starter din maskine op... og det vil den gøre hvergang....så prøv dig frem og find ud af hvad der er til dit behov....
Jeg kan kun anbefale win2000 pro. men jeg køre oxo server fra min maskine og FTP server og mange andre ting...
køre bare Perfekt...!!!!
God Fornøjelse..!!