/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gæstekonto WinXP
Fra : smilla555
Vist : 297 gange
40 point
Dato : 26-06-05 21:17

Hej.

Er der nogen, der kan forklare, hvordan man opsætter en gæstekonto, således at den pågældende ved opstart af WinXP og efter reg. af brugernavn og adgangskode for gæstekontoen kun har adgang til Internet Explorer?

Vedkommende har altså ikke administratorrettigheder, der har adgang til alt.

Venlig hilsen
Smilla

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 21:55

Du følger blot guiden

Kontrolpanel - brugerkonti - der aktiverer du gæstekonto og bliver guidet igennem.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 22:00

Ude til venstre under brugerkonti er der et punkt der hedder: Lær mere om gæstekonti, den skal du læse først. Det er rart at vide lidt mere præcist hvad det er for en konto og hvad man kan og ikke kan når man er logget på som gæst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-06-05 22:02

gæstekonto giver adgang til alle programmer osv !!!!!! Er beregnet til brugere der ikke har en konto på maskinen ... begrænset konto er måske lidt bedre
Men helt udelukke fra alt tror jeg ikke lige er muligt uden videre.
Se under start > hjælp og support - skriv brugerkonotyper

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 22:06

Mirit - Gæstekonto er begrænset, men ikke så begrænset som Smilla555 ønsker det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 22:08

Men man kan oprette en helt ny konto og gøre denne begrænset, det giver større muligheder for begrænsning end den alm. gæstekonto.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-06-05 22:24

gad vide om man kun kan gøre IE tilgængelig ???????

i hvertfald - hvis du vil udelukke andre fra private ting så er der muligheder - for eks at gøre mapper private - have adgangskoder på e-mail programmer osv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 22:42

Selvfølgelig kan du ikke KUN gøre IE tilgængelig - så skal du da fjerne alt andet.

Via IE kan du jo komme flere steder hen.............

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 08:31

det er jo lige det refi - men det kunne jo være ret interessant at kunne begrænse adgang til IE til det minimale hvis nogen synes det er sjovt at pille
Min bemærkning skulle nu også tages med et gran salt - og kom da lige til at tænke over mulighederne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-07-05 17:14

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne