/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Søger blandingshvalp
Fra : Nik_
Vist : 2397 gange
50 point
Dato : 26-06-05 20:14

Jeg søger en blandingshvalp, langhåret.

Helst en blanding af nogen af de følgende:

Berner Senne
Golden retriever
Howard
Newfoundlænder

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 60 point
Dato : 26-06-05 20:23
Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-06-05 20:36

hundehvalpe sælges
Labrador/retriver hvalpe sælges. Kom og se os på fars dag. da er vi også klare til at rejse hjemmefra.   2500,-          2005-05-25
5800 Nyborg
65312800 Email
   Hundehvalpe sælges
Dejlige Labrador/Schæfer kryds er klar til salg pr. 1. juli 8 stk. 5 sorte og 3 brun/sorte   750-,-           2005-06-06
6280 Højer
74783264 Email

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-06-05 20:36

hundehvalpe sælges
Labrador/retriver hvalpe sælges. Kom og se os på fars dag. da er vi også klare til at rejse hjemmefra.   2500,-          2005-05-25
5800 Nyborg
65312800 Email
   Hundehvalpe sælges
Dejlige Labrador/Schæfer kryds er klar til salg pr. 1. juli 8 stk. 5 sorte og 3 brun/sorte   750-,-           2005-06-06
6280 Højer
74783264 Email

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-06-05 22:27

Du kan prøve her: http://kortlink.dk/dyrenes-beskyttelse/vaa
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 26-06-05 22:32

Tak men har prøvet både dba og dyrenes beskyttelse, derfor jeg kom her.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-06-05 22:37

Er det p.g.a. prisen, du gerne vil have en blandingshvalp?? Ellers ved jeg et par kenneler (goldens), der lige har fået hvalpe.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 26-06-05 22:40

Prøv at se på www.graeskehunde.dk
Det er en forening der tager forsømte hunde hjem fra Grækenland. De er dyrlægekontrollerede, vaccinerede og har fået ormekure.
Der har vi fået en pragtfuld hundehvalp. Han er sikkert en blanding af Pointer og noget andet. Han er fra øen Chios.
Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 27-06-05 11:49

Jernladyen, nej det er ikke pga. prisen, men mange blandingshvalpe er mere robuste. Har lige haft en som blev 12 år og aldrig havde været syg. Selvfølgelig kan man ikke altid være så heldig, men jeg syntes der er noget specielt over gadekryds.

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 27-06-05 12:12

Hovawart*

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-06-05 14:08

Hej Nik.
Jeg er nu ikke sikker på, at blandinger er mere robuste end racerene. Vores den gamle var en krydsning mellem schæfer og retriever. For det første var hun åbenbart født utrolig angst for ALT, og havde alle mulige underlige nykker. Derudover opdagede vi, at hun havde hofteledsdysplasi, allerede da hun var 7 mdr. Det blev så slemt, at hun fik en guldkur som fireårig. Da hun lige var blevet 8 år, fik hun en diskusprolaps. Da hun var blevet opereret for den, fandt vi en knude i bugen på hende kort efter. Det gik så stærkt, at vi nærmest ikke nåede at sige hverken bu eller bæ, så var hun aflivet p.g.a. kræft.

PÅ den anden side, så har vi en Golden nu. Hun har allergi, så det basker. Hun er 4 år, og bliver muligvis kun de fire år. Hun får Medrol (binyrebarkhormon), og det tager livet af hende i et jævnt tempo. Vi er skrevet op til en hvalp hos en kennel, der hedder Newluck i Nordvestsjælland. Deres hunde bliver undersøgt før hver parring, og de former hvalpene ualmindeligt godt. Men de sælger så heller ikke til hvem som helst. Men jeg er ret sikker på, at de er både sunde og robuste. Men jeg har også "snuset" hele landet igennem, for at være så sikker som mulig på, at det bliver en sund hvalp. Tæven kommer i løbetid i juli eller august, hvis du skulle være interesseret trods alt.
Hjemmesiden hedder: http://www.newluck.dk/
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 06-07-05 13:27

Til Jernladyen:
Kan du kort fortælle hvilke bivirkninger Medrol giver ?
MVH
KSGP

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-07-05 15:16

Mulige bivirkninger af Medrol:

Behandling med binyrebarkhormon kan forårsage symptomer på Cushings syndrom, der omfatter væsentlig ændring i fedt, kulhydrat, protein og mineral metabolisering (stofskifte). Dette kan resultere i omlægning af kropsfedt, muskelsvaghed og osteoporose (knogleskørhed).( http://www.netdyredoktor.dk/sw10654.asp )

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 06-07-05 16:03

Tak, har desværre en skøn ung Dalmatinertæve der skal allergitestes når vi kommer fra ferie.

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-07-05 16:14

Hej KSGP.
Det var synd - både for "tøsen" og dig. Vores Golden nærmer sig en aflivning med raske skridt. Hvis hun holder sig et år mere, bliver jeg overrasket. Hun kan ikke stå op ret mange sek. mere, og hun er hærdebred over ryggen. Hun er kun 4 år, men ligner en på 15 i både udseende og bevægelser.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 06-07-05 16:23

Jernladyen: Jeg opretter lige et nyt spgm, da jeg har et par ting mere jeg gerne vil høre dig om. Håber det er ok...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 06-07-05 16:24

Det er helt i orden.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 22-04-06 19:27

Tak