/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ny K710 - Opdatere firmware? Fjerne kame~
Fra : Tobster
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 26-06-05 19:13

Jeg er en inkarneret Nokia-bruger og savner derfor et par funktioner nu da jeg er gået over til Samsung SHG-E710.

Jeg savner at man ikke selv skal gemme beskeden, men at den selv gemmer den i "Sendte beskeder" ligesom på Nokia-telefoner.
Findes der en opdatering der kan tilføje dette punkt?
Findes sådanne opdateringer overhovedet som udvider en telefons egenskaber?

Og en anden ting: Hvordan fjerner jeg lyden når jeg tager billeder?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 19:19

Du bliver nok nødt til at købe den nokia der har funktioner du efterlyser.

Hvis ikke telefonen kan det du vil, vil ingen opdateringer hjælpe på det - detn er jo så konstrueret på den måde.

Så kig i din brugsanvisning.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 26-06-05 23:24

Der er jo en grund til den siger en lyd når du tager et billede...

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 27-06-05 07:58

Gaaab.... z..... Og er der nogen der har et svar jeg kan bruge vedr den kameralyd?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-06-05 14:48

Prøv følgende:

Tast koden *#8999*8378# ,og gå ind i den derved fremkaldte menu.
Under H/W-test -> lydindstillinger -> melodiforstærkning sætter du så den første værdi til 0.

Det virker på e700. Om det også virker på e710, ved jeg ikke - men det er da et forsøg værd.

Ang. opdateringer, så kan en opdatering sagtens udvide telefonens muligheder.
Om der findes en opdatering, som giver det, du efterlyser, ved jeg dog ikke, men så længe din Samsung er
omfattet af reklamationsretten på to år, kan du få den opdateret gratis i en Samsung service-butik
- Telecare eller lignende.

Accepteret svar
Fra : ngandersen

Modtaget 50 point
Dato : 03-07-05 11:05

Det er ikke muligt at fjerne kameralyden på telefonen da den har en international firmware. Dette betyder at den skal overholde de nye regler om at kameratelefoner skal sige en lyd når man tager billeder, så man forhindrer at folk tager billeder hemmeligt af hinanden ( eks. i omklædningsrummet ). Nogle telefoner har en dansk firmware og på dem kan man tage lyden fra, da der i Danmark ikke findes en sådan regel endnu.
Kameralyden har intet med selve telefonen at gøre, men sidder som sagt i firmwaren.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 17-08-05 18:35

Tak for svaret ngandersen.