/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Bonsaikitten.com
Fra : epidedymittis
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 26-06-05 16:57

Efter at have læst et tip, fra en forarget katteelsker her på kandu, om www.bonsaikitten.com, viste jeg det til et par af mine venner, som begge kendte det i forvejen. De påstod, at de havde læst et sted, at det hele var en joke, og at denne form for kattemishandling aldrig har fundet sted. Kan det være rigtigt? HVIS det ER en joke, er det en dårlig én af slagsen.

Mvh Epi

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-05 17:03

Det var desværre mig og jeg burde efter hvad jeg ved nu ....aldrig have skrevet og linket til dette nonsens!!!!

Jeg beklager og undskylder..Det er klart, at dette er en syg joke...og et (åbenbart) world wide kædebrev.

Jeg må indrømme, at det gjorde indtryk, men bagefter kan jeg godt se, at jeg er blevet taget ved næsen og gjort det samme ved andre. UNDSKYLD

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-06-05 17:05

! det var da godt at høre. Men hvor fremgår det, at det er en joke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-05 17:06

Jeg har hørt om det, men også hørt at det ikke kan lade sig gøre rent biologisk.
Dog har jeg endnu ikke set på det link.
Meningen med det hele er jo, at få så mange tilskuere til den hjemmeside som muligt.

Det gælder også den nedskydning af en person for et stykke tid siden.
Vi må jo lige huske, at hvis der ingen tilskuere er til disse rædselshjemmesider........
så gider de vel ikke at lave dem.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-06-05 17:08

Det har du nok ret i eyvind, men der er vel egentligt ikke noget galt i at lave disse syge sites?, så længe det barer ikke er virkelighed?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-06-05 17:45

Efter jeres indlæg, kontaktede jeg dyrenes værn, hvad i burde have gjordt, eller lad være med at have ondt af dyr, uden at gør noget ved det,,,,,,,,,,,,,, og her er svaret-------------

Hej Steen,

Tak for din mail! Dyrenes Beskyttelse kender godt til hjemmesiden, og vi samarbejder med den internationale dyreværnsorganisation WSPA (World Society for the Protection of Animals), der har undersøgt baggrunden for hjemmesiden, og de udtaler:

"Hjemmesiden, der er en yderst syg "spøg". Heldigvis kan vore undersøgelser konkludere, at billederne er forfalskede og skabt ved hjælp af computer manipulation. Hjemmesiden er skabt af studerende i USA, og dens stødende indhold er blevet undersøgt af myndigheder i landet. Vi anbefaler, at du ikke sender mailen videre, idet det formentlig er det store antal besøgende på hjemmesiden, der er drivkraften for ophavsmændene".

Heldigvis er det altså et falsum, men det kan ikke udelukkes, at visse personer vil føle sig fristet til at føre det ud i praksis. CIA har flere gange lukket hjemmesiden, men på mystisk vis bliver den ved med at dukke op. Det er derfor også vigtigt, at man ikke skaber mere opmærksomhed omkring siden, mens man arbejder videre på at få den lukket.

Venlig hilsen

Janne Poulsen

Dyrenes Beskyttelse
Alhambravej 15, 1826 Frederiksberg C
tlf. 33 28 70 00 -- direkte: 33 28 70 18
skrivomdyr@dyrenes-beskyttelse.dk
www.dyrenes-beskyttelse.dk

"Steen Martinsen" <steenmartinsen@gmail.com>
Til <db@dyrenes-beskyttelse.dk>
cc
Emne Plageri

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-06-05 18:30

en lettelse for mange - men hvad så med de bjørne der sidder hele livet i bur i grotter osv for at mennesker kan udnytte deres galde ?
grim ting !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 18:35

Det er vel ikke værre de svin vi har gående blot for at slagte dem...
Eller kyllinger - eller mink osv. osv.

Nogen må lade livet for at andre kan leve - desværre

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-06-05 18:35

...Jeg vil lægge mig i selen for..fremover ikke at viderebringe udokumenterede påstande. Jeg troede, at denne tråd var død og borte, men burde selvfølgelig have dementeret og taget afstand fra dette indlæg..

Så kan jeg lære det hehe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-06-05 18:38

refi - bjørne der aldrig se frisk luft - sidder i et bur hvor de ikke engang kan vende sig eller ligge osv osv - har en slange fra maven fastopereret i åbne snit - det er fa......... dyrplageri der vil noget !!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 18:42

Det hele er da dyrplageri - der er vi da enige.........

Men at sætte en grænse er jo næsten umuligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-05 18:58

fra Refi
Citat
Nogen må lade livet for at andre kan leve - desværre

Ja da - men indtil, at vi spiser dem..................skal de ha' et godt liv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 19:01

korrekt

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-06-05 19:13

Helt enig med alle, hvad med at lukke spørsmålet, inden der er flere der skal se på siden.
Angående dyrplageri, et dyr der har levet et liv, frit,,,,,,,læg mærke til dette,,,,,,,, tror jeg ikke mærker den pludselig får en kugle,,,har selv dyr, der lever deres EGET liv, men under kontrol, og så, jeg at de ikke havde det godt, så var dyrlægen der øjeblikkelig,,,,,, men jeg har set ting der er meget værre, i DR og så taler jeg ikke om dyretransporter eller så, i bedste udsendelsestid,,,, kan ligge søvnløs, fordi jeg ikke kan få billedet af DET ud af hovedet,,, men jeg vil under ingen omstændigheder lægge links ud til disse,,,,, da jeg mener, der er tale om syge mennesker, der ligefrem tænder på dette,,,,, så tag og luk dette, og bring det op i et andet spørgsmål.
Men som Jørgen Ryg engang sagde i en monolog, jeg hader at se dyr sulte, da han lige havde fodret fuglene, og lukkede katten ud, den skal da heller ikke sulte,,,,,,,dobbeltmoral, godt spørgsmål, men den giver pote hver gang dyrevelfær skal til debat
Her stopper jeg, da jeg ikke vil rippe op i sager, der er besvaret.
Hav en fortsat god dag.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-06-05 19:14

smxx - Den der skriver "d" i gjort, han skal ha sin ende smurt!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-06-05 19:14

Tak for svaret ziggy99.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-06-05 19:16

HAHA, dårlig firbondelså mad pc, tuster sødder får tit såmmen

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-06-05 19:17

gjordt...den der skriver "d" i gjort, skulle have ....................!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-06-05 19:22

Nogen burde virkelig lægge en slem virus ind på deres hjemmeside. Gad vide, om de også ville synes det var en god joke???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 27-06-05 14:47

Det var LIDT det jeg forsøgte at pointere ziggy99...