/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
EMERGENCY Installation af XP kikser
Fra : pirt03
Vist : 278 gange
50 point
Dato : 26-06-05 15:06

Hvorfor findes der ikke en skadestue for computere??
Har lige brugt 2 døgn på at forsøge at installere XP - uden held
De mange (rigtig mange) gange, jeg har forsøgt sker følgende;
Formateringen (den laaaangsomme) går ok. Den starter derefter med indlæsning af filer, men melder om manglende filer - forskellige for hver gang (det kan ikke passe - det er en original Windows CD). Disse "manglende" filer kunne så i nogle tilfælde læses fra en anden XP-CD Jeg nåede op på næsten 100% indlæsning. Dererfter viste der sig en "grim blå skærm" med meddelelse om at Windows var stoppet for at beskytte computeren + en masse forslag om at tjekke hardwaren.
En enkelt gang gik den faktisk i gang med selve XP-installationen (Den pæne XP-skærm med punkter til venstre), men så manglede den noget, da den skulle starte igen.

Såvidt jeg kan se er opsætning af hardwaren ok.

Alt i alt - ingen systematiske fejl, der gentager sig.

Jeg ved godt det ikke er let at svare på, men kan det være bundkortet??
Kort sagt har nogen oplevet at man ikke engang kan få indlæst Windows fra en original CD??
Hvis I vil frelse mig fra en psykiatrisk skadestue hhv. at smadre en vistnok rimelig god PC - så hælp!!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-05 15:32

Din XP (og alle andre) kan ikke håndtere ret mange ekstra ting der er tilsluttet din comp
Så prøv at pille alt fra som ikke er nødvendigt, og vent med at tilslutte det til efter indstallation af XP og servicepack 1 eller 2.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 60 point
Dato : 26-06-05 15:55
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-06-05 16:08

Eyvind: Hvad foreslår du at jeg afbryder??
hcma: Ja det synes jeg da. (interessant artikel i øvrigt)

Ny information: Én foreslog at jeg først forsøgte at indlæse W98 og så installerer WP oveni. Er det et brugbart forslag.
Alle forslag har interesse - jeg stå med en helt ubrugelig PC lige nu.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-06-05 16:26

Skyldes det ikke bare at di instalationsCD er defekt ? , Eller at dit CD har en fejl....
Filerne som den mangler er kun filer den søger på skiven.... Så jeg ser det som eneste mulighed at du finder et andet CD drev elelr en anden CD...
Find en anden CD og brug dit registeringsnummer.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-05 16:51

For at du ikke skal blive forvirret så prøv at følge hcma og spørg derfra.

Men sådan noget som:

alt usb udstyr
ekstra CD/DVD drev
skærmkort (hvis der er indbygget skærmkort)
ekstra lydkort

kan du godt pille fra.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-06-05 16:58

skal du have installeret XP eller skal den repareres ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-06-05 18:20

Hej, prøv at hente MS intallations disketter, 6 stk floppydiske, har ikke lige linket, kan den ikke køre det, så er der noget galt med din Bios, eller alt du har tilsluttet,,,,pil det af, så du kan har HD og drevene, ellers er din cd er kaput.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-05 19:14

Der findes da en skadestue nemlig her! Og til fejlfinding er det da ok at installere win 98 først og så opgradere til winxp, men det bedste er da en clean install med winxp!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-06-05 19:58

Hej, systemfejl,,,, for mig at se, er der jo ikke andet, den kan jo ikke køre en installation prob???
Kan du køre i fejlsikret,'

"teed", kan du køre en 98, jeg kan ikke.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-06-05 20:03

pirt03 >> nu kunne det være dejligt med lidt feedback fra dig

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 26-06-05 20:07

Den er nok gået til evige HD marker,,,,men eller ville det, da være rart lige at høre hvem, der ikke ved, noget om det, der åbentbart ikke er problemet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-06-05 01:33

Nu hedder jeg faktisk tedd smxxx! Og jo du kan godt opgradere fra win98 til winxp! ER der en eller anden årsåg til du skal kommentere mine kommentarer? Fordi nu er det anden gang du gør det!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 27-06-05 16:15

Hej alle sammen
Undskyld den noget sene respons. Jeg har jo haft en ubrugelig PC stende, så for at se jeres svar skulle jeg have en anden sat til.
TAK for alle rådene. Jeg fulgte faktisk nogle af dem. fx at fjerne div. drev.
Nå til sagen: Det lykkedes faktisk at få XP'en installeret. Jeg inst. først W98 og opgraderede derefter med XP'en - så altså jeg er nogenlunde (men kun nogenlunde) kørende. Grunden til at jeg overhovedet vil nyinstallere XP'en var at spil brød ned (Battlefield 1942). Det viste sig ved hængende PC og/eller "uprovokeret" genstart. Jeg troede så at, en nyinst. kunne klare problemet. Se mere i spil-tråden.
Selv om jeg har fået bøvlet XP'en ind har jeg stadig det andet problem, med spillene - så det var altså åbenbart ikke Windows (det var lige 3 døgns spildt arbejde)
Alligevel er det underligt at jeg ikke kunne inst. XP rent, men skulle turen over W98. Er der nogen, der har en fornuftig forklaring på det.
og hvad nu med det oprindelige spilproblem.
Har på fornemmelsen, den stå på et nyt bundkort??
mvh
pirt

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 03-07-05 11:12

Tak for svaret hcma.