/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mangler kunstneren bag "River"
Fra : Kazistuta
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 26-06-05 13:08

Er medlem af et amerikansk musikpanel, hvor man kan høre musik, før det udkommer "over there". Flere af sangene kommer dog fra Europa og har derfor været ude herovre inden. I dag hørte jeg et fantastisk dejligt nummer, som hedder "River" (Man får ikke kunstnerens navn at vide), som var en ballade med virkelige kvaliteter. Jeg har ledt lidt på nettet, men med begrænset (eller slet intet) held, så derfor vil jeg nu høre herinde, om nogen måske kender til, hvem kunsteren/bandet bag kunne være? Jeg vil med glæde donere 500 point, hvis én kommer med det rigtige svar og kan fortælle mig et sted, jeg kan købe singlen, men foreløbig er spoørgsmålet kun 200 værd, da jeg er bange for, at netop dette nummer IKKE er fra Europa og derfor simpelthen ikke er udkommet endnu - og så ville det jo være spild af point...

Krydser dog fingre!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 13:16

Hvis nummeret har så få dage på benene og du kun har en titel (der sikkert er tusinder af) vil det jo ikke være på nettet endnu.
Og uden flere oplysninger vil det sikkert være umuligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 13:17

Hvis du er helt sikker på at nummeret KUN hedder River og ikke andet f.eks. Red River eller lign. kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Jeg 38 numre på min WMP hvori ordet forekommer i titlen, men ingen der KUN hedder River. Mvh Arne

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-06-05 13:20

Ved godt, at det er et langskud, men det er et forsøg værd.. f.eks. har jeg også lige siddet og måtte "rate" Benny Benassi: Satisfaction og Head Automatica: Beating Heart baby - begge numre, som har været fremme herhjemme i en del tid. Hvis nummeret er europæisk bør det jo være udgivet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 13:25

Hvorfor får man ikke kunstneren at vide ?

Så er muligheden jo kun at gå alle pladeselskabers registre igennem (der er vel højst et par tusinde) og se om den er der.
Søgemaskinerne har den garanteret ikke endnu hvis den er så ny.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 26-06-05 13:34
Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 26-06-05 13:35

ja jeg ved jo ikke om det er den for det er først nu jeg læser hele dit indlæg

Kommentar
Fra : johnny80

Dato : 27-06-05 23:11

Robert Downey, Jr.
Hanson
Natalie Merchant
Joni Mitchell
Out Of Eden
Travis
Indigo Girls
Marque
Ellis Paul
Hillsong United
Toby Lightman
Year Of The Rabbit
Kirsty Hawkshaw
Jibe
Gentle Giant
Barry Manilow

Alle disse har indspillet en sang med navnet "River"

Kan noget af sangen titel?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 28-06-05 04:54

Hvis en af sidstnævnte kunstnere har lavet deres sang i 2005 er sandsynligheden væsentlig større end hvis ikke...kan du fortælle mig dette?

Kommentar
Fra : Jannie3

Dato : 30-06-05 11:42

Altså.. da jeg lige umiddelbart så at du manglede kunstneren til River tænkte jeg på bruse Springsteen, men den sanghan synger er en "gammel" sang...

Men det kan jo være det er den der er lavet en ny version af...