/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Internet forbindelse via telefon
Fra : anetteogjesper
Vist : 360 gange
20 point
Dato : 26-06-05 12:51

Hej

Vi har en bærbar og tænkte på om det ikke var muligt at skabe en internetforbindelse via en mobiltelefon eller lign. når man ikke er hjemme?
Hvis det er hvad kræves det og hvordan gøres det?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 13:01

Check dette Link, der er det hele forklaret: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_mobil_int

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-06-05 13:57

Med bærbår og trådløs forbindelse har du/I også mulighed for at koble op til internettet.

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_hs

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-06-05 15:10

Du kan købe en caedphone. Det er en mobiltelefon der er som et indstikkort i den bærbare.Jeg har haft det men det blev noget dyrt. Men nu kan man få et billigere abonement.
Jeg betalte 1700 pr mnd. Cardphone kan man få til ca 700 kr. mener jeg og have set.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 18:59

Du har jo netpoints flere steder efterhånden - det er nok den billigste løsning hvis det kun er af og til.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-07-05 17:12

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 15-07-05 22:15

Jeg lukker ikke spørgsmål, jeg ikke har fået ordenligt svar på....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-05 22:19

Hvad søger du da mere - der er foreløbig givet 4 muligheder for at koble op.

Så må du jo komme med nogle kommentarer til dem.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-07-05 22:34

Spørg....og vi prøver på at svare.....

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-07-05 22:38

Ja, i mit Link er det grundigt forklaret. At du så kan vælge en anden operatør er en selvfølge.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-07-05 14:43

Hej

For det første synes jeg ikke tdc er forklaret særlig godt for en nybegynder som mig (øv)

Jeg får en ny telefon snart 6610i mener jeg kan den bruges? - Jeg har Telia abbonement.. og jeg kunne da godt tænke mig at høre mere om det er cardphone..

mvh
Anette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 14:49

Her er cardphone.
Men du mangler stadig at oplyse om du vil koble op i DK eller det er udland vi snakker om.

Du SKAL jo have en udbyder.

http://www.salgsbutikken.dk/frames.asp?mainpage=productinfo%2Easp%3Fid%3D166&catid=

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 14:51
Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-07-05 14:56

Det er kun DK

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-07-05 14:59

Du kan pille ud det sim kort du har i din mobiltelefon når du skal bruge computeren på internet.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-05 15:01

Hvis du mener du vil "ofre" det cardphone koster - så brug det.
Eller kobler du dig på en allerede eksisterende forbindelse hos venner og bekendte eller et netpoint...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-07-05 11:17

Jamen jeg ved slet ikke hvad det er...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 11:21

Hvad hvad er ??

Netpoint eller cardphone....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 17-07-05 11:30

Her er lidt om TDCs "Hotspot"

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_hs

Her lisdt om Netpoint.
http://www.netpoint.com/default.asp?pid=4

Det er reelt det samme - blot er den første dansk

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-07-05 11:44

cardphone

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 11:52

Det har du da fået link til

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-07-05 11:56

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-05 12:00

Selv tak - håber du kan bruge en af løsningerne