/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kan jeg fyre med diesel Olie på mit olie~
Fra : Bragesvej
Vist : 6841 gange
50 point
Dato : 26-06-05 11:25

Flere af mine naboere siger jeg god kan fyre med Dieselolie på mit oliefyr, der er kun farven til forskel....kan jeg det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 11:26

Ja det kan du godt - men det er da for dyrt.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 26-06-05 11:29

Ja det kan du sagtens, og bilen kan også køre på fyringsolie hvis ikke det var fordi det er blevet ulovligt med fyringsolie på bilen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-06-05 11:34

Ja der er for dyrt, men min ven kan klare en liter for 5 kr

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 11:34

Det kan du sagtens. Jeg har tidligere set folk med en trailerfuld Oliedunke købe diesel til fyret når der har været Benzinkrig (Olie). Det har også været vist på TV så den er go' nok.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-06-05 11:39

Du kan sagten købe diesel og komme på dit fyr. Men hvorfor ikke blot købe fyringsolie, som normalt er billigere og er i tanken ved siden af dieslen på mange tankstationer.

Forskellen er idag blot, at der er tilsat farve i fyringsolien, så vi som er lidt flossede i kanten ikke skal forfalde til at hælde fyringsolie på bilen. Den kan sagten køre på det men det afsætter farve i bilen.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 26-06-05 11:59

Som andre nævner kan du sagtens fyre med disel. Forskellen er meget lille i brændværdi

Mvh
Joeson ( Olie- og gas )

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 11:59

Hvis man kan skaffe diesel billigere end fyrings, hvad man altså lejlighedsvis kan, er det da en god ide samt rart at vide at fyret ikke tager skade af det.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-05 12:07

Ja, spørgsmålet er snarere hvordan vennen kan skaffe olien til 5 kr. pr liter

Det kan man faktisk ikke på lovlig vis, i hvert fald ikke til videresalg.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 12:09

Ja dova, men det er jo i virkeligheden spørgsmålet temmeligt uvedkommende

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 26-06-05 13:01

hej det kan du godt det er renere end fyringsolie jeg har fyret med det i 7 år uden problemer
ladies

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 13:04

Du må da have en gevaldig varmeudgift

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 26-06-05 14:36

nix får også billig olie

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-06-05 14:41

Jeg ved ikke hvor min ven skaffer det fra.....jeg er sådan set også lige glad et faktum er jeg spare ca 2000kr på 1000 liter!

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 26-06-05 14:44

enig Bragesvej
ladies

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-06-05 14:44

Fedt nok Bragesvej. Som sagt: Go for it.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-05 14:46

Ja selvfølgelig sparer man hvor man kan det var bare så du i hvert fald er klar over, at det ikke er helt "efter bogen".

Men dit oliefyr har kun godt af det, da der nogen gange er tale om renere olie end fyringsolie, det kommer an på hvilket fabrikat det er.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 14:46

Så er det da bare at købe - fyret er ligeglad

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-06-05 15:27

Tak for svaret dova.