/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
blutooth eller datakabel
Fra : anette10
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 25-06-05 21:50

hej....

jeg skal snart anskaffe mig en nokia 6230i og vil derfor gerne vide hvad der er bedst til overføgelse fra computer til mobil og omvendt, er en blutooth dongle bedst eller skal man bruge et usbkabel.....?

Kommentar
Fra : anette10

Dato : 25-06-05 21:53

mente et datakabel, undskyld

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-06-05 22:03

Begge dele virker størete fordel er at du ikke skal rode med ledninger ved Bluetooth...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : anette10

Dato : 25-06-05 22:23

okay, men hvad er så hurtigst og fungere bedst.....

Kommentar
Fra : anette10

Dato : 25-06-05 22:23

okay, men hvad er så hurtigst og fungere bedst.....

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 25-06-05 22:24

Brug bluetooth, hvis du skifter telefon, kan du smide datakablet ud.
Bluetooth kan også bruges til meget andet.

Kommentar
Fra : schrecker

Dato : 25-06-05 22:27

Min forhandler anbefalede kablet, da der kunne være nogle problemer med BT'en. Det har fungeret fint.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 25-06-05 23:00

Jeg bruger bluetooth til min SE T610, ingen problemer, jeg kan overføre spil, ringetoner, billeder m.m til telefonen, blot ved at højreklikke på filen og vælge "send til" derefter "Bluetooth-enhed".... nemt og smertefrit

Kommentar
Fra : soll

Dato : 26-06-05 01:04

Bluetooth... er nemt det er det eneste jeg ville bruge.- hvis jeg var dig

Kommentar
Fra : soll

Dato : 26-06-05 01:04

Bluetooth... er nemt det er det eneste jeg ville bruge.- hvis jeg var dig

Kommentar
Fra : soll

Dato : 26-06-05 01:05

Bluetooth... er nemt det er det eneste jeg ville bruge.- hvis jeg var dig

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-06-05 09:50

har bluetooth til min nokia 6230 ingen problemmer

Kommentar
Fra : trekker

Dato : 26-06-05 11:54

Jeg købte en Bluetooth usb dongle i går (Computercity har en targus til 199.-)til min SE K700i telefon - efter at have installeret donglen og den software der følger med telefonen kan jeg nu let og smertefrit bruge telefonen som et drev tilsluttet pc'eren. Ganske enkelt og simplet. Har ikke stødt på nogle bagdele endnu.

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 26-06-05 14:48

Hvad angår hastighed og kvalitet af overførslen, er det efter mine erfaringer hip som hap, om man bruger USB-kabel eller Bluetooth-doongle.

Fordelen ved Bluetooth er, at det er noget mere bekvemt, fordi det har en trådløs rækkevidde på omkring 10 meter. Så du kan altså sagtens sidde over ved kaffebordet og hygge dig, mens du overfører filer.

Bruger du USB-kabel, er du tvunget til at sidde klods op og ned ad computeren.

Jeg slutter derfor op i koret: Køb endelig en Bluetooth-doongle.

NB! Skal du overføre meget store filer - som fx en film, der let kan fylde et par hundrede mb - er hverken Bluetooth eller USB dog særlig hensigtsmæssigt, da der let kan gå flere timer, før overførslen er færdig. Så er løsningen at anskaffe en kortlæser, som klarer den samme opgave på omkring fem minutter.

Blot bør en kortlæser kun bruges i nødstilfælde, da den kræver at du hvergang skal have kortet ud af telefonen - og det har hverken kort eller telefon altså godt af, at man gør flere gange om dagen.

Godkendelse af svar
Fra : anette10

Dato : 28-06-05 19:26

Tak for svaret Rellom.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-06-05 16:24

Selv tak.

Jeg overså, at du havde rettet "USB-kabel" til "datakabel", men det har ingen betydning,
for det er to forskellige betegnelser for det samme produkt.

Kært barn har som bekendt mange navne.