/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
mac computer
Fra : RaB
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 03-10-02 19:30

jeg har download et program til min stedfar, og han har mac computer... men programmet er en exe fil.. hvorfor kan han ikke starte den??? skal han ha et eller andet program for at kunne starte den?????

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 18:38

In <Z%_m9.67221$Qk5.2873088@news010.worldonline.dk> RaB wrote:
> jeg har download et program til min stedfar, og han har mac computer...
> men programmet er en exe fil.. hvorfor kan han ikke starte den??? skal
> han ha et eller andet program for at kunne starte den?????

En Mac kan ikke starte .exe filer og hvis du downloader et Mac-program
på din PC'er, så vil det typisk være pakket i Stuffit-format og have
endelsen .sit. Den må du _ikke_ pakke ud på din PC'er, da det så ikke
virker på Mac'en.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 18:40

..exe er kun til Windows (dos) pc'er

venlig hilsen

Martin

PS: skal han kunne køe det, må han bruge Windows-emulering (flere
muligheder)

RaB <RaB.news@kandu.dk> wrote:

> jeg har download et program til min stedfar, og han har mac computer...
> men programmet er en exe fil.. hvorfor kan han ikke starte den??? skal
> han ha et eller andet program for at kunne starte den?????

--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org

Kommentar
Fra : skipzz

Dato : 23-12-02 11:55

Det er muligt at få din mac til at agere windows maskine vha Virtual PC (connectix software)
et prog du skal installere.