/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Er min afsendte e-mail modtaget?
Fra : marcussen1
Vist : 3284 gange
100 point
Dato : 25-06-05 11:07

Er der nogen, der kan fortælle mig, om man kan se om en afsendt e-mail er modtaget. Mit problem er, at jeg for 5 dage siden afsendte en mail, og jeg ville gerne vide om modtageren har fået den.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 11:15

Den er helt sikkert modtaget ellers ville du have fået svar tilbage om en fejl hvis der evt. var skrevet forkert i mailadresse o.lign

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 25-06-05 11:15

hej
der er en funktion i outlook hvor du får besked når mail bliver åbnet
kan bare ikke lige huske hvor men kender jeg kaduerne ret
så får du nok snart

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 25-06-05 11:17

Hvis ikke du har fået den retur så har modtagerens mailserver modtaget den.
Om modtageren har læst den kan du ikke umiddelbart se.
Der findes koder/programmer der kan tjekke det, men de er ikke alle stuerene og det er ikke pænt overfor modtageren at bruge den slags.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-05 11:18

Hvis du ikke får nogen melding retur, så er der god chance for, at den er tilgået adressen.
Du kunne jo sende en til med anmodning om kvittering.
(som forklaring på denne ekstra mail kan du fortælle at dit eget mailsystem ikke har været optimalt)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:19

"1133"

Udover at man i mailen kan anmode om kvittering er der ikke noget i outlook.

Men det hjælper jo ikke hvis modtageren ikke vil sende en.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 11:22

Ja der findes selvfølgelig en indstilling til at modtage en svar mail når modtager åbner din mail.

Funktioner - indstillinger - kvitteringer - afkryds anmod om kvittering.......

Men det virker jo kun på dine fremtidige mails.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-06-05 11:33

Som stort alle siger. Er der fejl i adr. eller andet vil du få besked tilbage om det.!!

Det med "anmod om kvittering for modtagelse" kan kun lade sig gøre hvis den der modtager mailen vil kvitterere ved at sende "kvitteringen" tilbage. Men modtageren behøver ikke kvitte. for at modtage mailen.!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 11:33

det nytter jo ikke at anmode om kvittering for modtagelse hvis modtageren har sat flueben i send alrig en kvittering

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:33

Det virker stadig KUN hvis modtageren vil sende en.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 11:34

ring og forhør dig hvis det er vigtigt !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 25-06-05 11:37

hej
refi har ret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:39

Nu er der jo mange på ferie i øjeblikket sååååå

Som sagt - er den ikke kommet retur er den i modtagerens hænder.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-06-05 12:08

>mirit.dk> Er det ikke stort set det vi alle skriver...

Jeg havde lige tjekket mailadressen nu var den rigtige og sendt den igen, eller ringet til modtageren afhænig af vigtigheden.!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 12:24

talisko - jo - og når siden ikke bliver opdateret i samme fart kan man jo komme med et indlæg uden at se de andre ikk´ ??

hvorfor var det nu lige mit indlæg der generede dine sarte øjne ?????????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-06-05 13:54

Hej marcussen. Næ, du kan jo ikke se, om modtageren er på ferie og derfor slet ikke er i nærheden af sin computer. Eller om computeren er i stykker.
Det, du kan gøre er, -som flere andre også foreslår- at sende en kopi af mailen, og slå "anmod om kvittering" til. Men du kan ikke tvinge nogen til at kvittere. Hvis modtageren bare ikke har syntes, at det var nødvendigt at svare, så sender han/hun nok en kvittering i anden omgang.

Men hvis det er en vigtig mail, rent juridisk, så må du nok hellere ringe og checke, om din mail er blevet modtaget.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 25-06-05 14:36

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 14:51

Selv tak.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 25-06-05 19:10

Hej marcussen1
Prøv lige dette linnk. MSTag fortæller dig om modtegar har åbnet sin mail uden at vedkommende behøver - som i eks.vis Outlook - at manuelt sende en besked tilbage om at have læst mailen.

http://www.messagetag.com/
Det er shareware, men har en freeware-del, som fungerer helt fint.

VH Denpete

Kommentar
Fra : begga

Dato : 11-12-07 13:20

hej
Kan man bruge ovennævnte service på bibliotekets computer?