/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD ses med 128 mb ram?
Fra : HansJensen41
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 25-06-05 10:36

Kan man se DVD-film med bare 128 mb ram?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 10:37

JA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 10:38

Hvad er problemet ?

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 25-06-05 10:48

At min gamle compaq kom ned fra loftet efter 1½ års eksil (bærbar Vega 512 venter stadigvæk på en ny blæser), og den opfører sig underligt - formentlig pga to forskellige ramklodser på hver 128 mb, da den ikke accepterer en på 256 mb. Den ene, som jeg ikke kan huske, hvad hedder, men den anden er en Kingston, hiver jeg altså ud nu, og så var det at jeg ville spørge...
Så endnu er der ingen problemer.
Tak endnu en gang fra den glade amatør til et fremragende og altid hjælpsomt forum.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 11:01

Det burde ikke give problemer..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 11:01

Prøv at installere everest home edition så kan du se hvad for ram der er i

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 25-06-05 20:56

den anden ramklods ser anonym og bambusset ud. Men der skete ikke nogt til det bedre. Bæstet frøs efter et par minutter.
Fijala: tak for linket. Men da maskinen fryser inden jeg kan nå at foretage mig kan jeg ikke downloade noget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-06-05 09:54

Hvad for windows har du i. Hvis det er XP skal der minst 256 mb til ellers kører det ikke. Med 98 skulle der ikke være nogle problemer.
Hvis den fryser tror jeg ikke det er mangel på ram, men måske en rengøring af ram kølere o.lign. Hvis den har stået stille længe kan der være ir-dannelser på stik m.m. Prøv at tjekke det hele

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 28-06-05 09:34

Det hele fungerer igen efter en reformatering med win2k.
Hvem skal have point?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-05 09:38

Det er sandelig noget DU bestemmer

Godkendelse af svar
Fra : HansJensen41

Dato : 28-06-05 09:42

Tak for svaret refi.