/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Mere Battlefield 1942
Fra : pirt03
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 25-06-05 01:38

Oplevede tidligere problemer med spillet. Havde Geforce 4MX.
Har nu installeret Radeon 9600 Pro.
Cpu 2800
1 GB RAM
Ret hurtig PC
ALLIGEVEL: Spillet fryser ret hurtigt eller PCen genstarter simpelthen. (Dette kan også ske selvom jeg ikke spiller - men det sker langt, langt oftere når jeg spiller).
Har hentet et par patches på EAs hjemmeside - det hjalp ikke.
Vil det hjælpe at formatere og geninstallere XP ? Jeg nægter at tro, at det kan være systemkravene der ikke er opfyldt.
Når spillet går i stå dukker der ofte et Windows vindue op med en masse uforståelige oplysninger - dette kunne vel tyde på at det er et Windows problem.
HJÆÆÆÆÆÆÆLLLLLP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-05 01:44

Hvad med lige at sende de uforståelige oplysninger ind?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 25-06-05 10:33

Det spil er simpelthen så skrøbeligt.. Jeg har også en ven der har de nyeste pc, med hele moliviten til. Hans frøs og hakkede også hele tiden.

Det hjalp ham at reinstallere window xp.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-05 10:44

Geninstaller dine bundkort drivere (all in on)og bliver du spurgt om du vil overskrive de eksisterende så klik yes to all,find dem på din bundkort cd eller endnu bedere hent de sidste nye fra dit bundkort's hjemmeside,de bliver ofte korupte når man skifter grafik drivere.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-05 10:45

eller hent dem fra chipset producenten's hjemme side,det er dem der er mest up to date.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 25-06-05 15:05

Hej alle
Jeg printer jeres tip ud og går i gang.
Vender tilbage

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 26-06-05 12:48

Jeg må vist opgive. Nu kan jeg ikke engang indlæse Windows WP.
De mange (rigtig mange) gange, jeg har forsøgt sker følgende;
Formateringen (den langsomme) går ok. Den starter med indlæsning af filer, men melder om manglende filer - forskellige for hver gang (det kan ikke passe - dety er en original Windows CD). Jeg nåede op på næsten 100% indlæsning. Dererfter viste der sig en "grim blå skærm" med medd. om at Windows var stoppet for at beskytte computeren + en masse forslag om at tjekke hardwaren.
Såvidt jeg kan se er opsætning af hardwaren ok.
Jeg ved godt det ikke er let at svare på, men kan det være bundkortet??
Kort sagt har nogen oplevet at man ikke engang kan få indlæst Windows fra en original CD??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-05 14:56

Det kan være rigtigt mange og selvfølig osse bundkort selv om det er en sjælden hardwarefejl! Desværre sender du ikke nogen fejlmeddelelser med så det kan kun blive gætteværk! Men typiske årsager til dit problem er harddisk, RAM, grafikkort eller lydkortproblemer! Da det startede mest i spil og du netop har installeret nyt grafikkort ville det være nærliggende at mistænke det!

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-06-05 00:36

Tak for rådene.
Fik endelig inst WP via en omvej over W98 og efterfølgende opdatering - meget mystisk men jeg
kunne simpelthen ikke lave en direkte XP-inst.
Manse: Jeg fulgte dit råd og har opdateret alle de drivere jeg kunne finde på nettet og selvfølelig
også opdateret XP.
Problemet er der stadig men ikke så hyppigt.
Tedd: Jeg havde også problemet med det tidligere grafikkort. Opdaterede, fordi jeg troede/håbede at
det vill løse problemet.
Her er de seneste fejllog fra Windows Tedd - kan du få noget ud af dem? Jeg kan ikke! 27. juni
2005 Applicatio n Error Fejlagtigt program bf1942.exe, version 0.0.0.0, fejlagtigt modul
bf1942.exe, version 0.0.0.0, fejlagtig adresse 0x0013efc4.
27. juni 2005 DrWatson Programmet C:\Programmer\EA GAMES\Battlefield 1942\BF1942.exe
oprettede en programfejl Fejlen opstod på 06/27/2005 @ 01:15:42.000 Undtagelsen, der opstod, var
c0000096 ved adresse 00295228 ()
27. juni 2005 DrWatson Programmet C:\Programmer\EA GAMES\Battlefield 1942\BF1942.exe
oprettede en programfejl Fejlen opstod på 06/27/2005 @ 01:10:05.890 Undtagelsen, der opstod, var
c0000005 ved adresse 0053EFC4 (BF1942!dice__matchmaking__IHo stService__IHostService)

mvh og endnu en gang tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-06-05 11:49

Næh det eneste den skriver er at der gik et eller andet galt med spillet!

Men ok du har en hardware fejl et eller andet sted! Måske skulle du prøve at køre med factory default settings i bios for at se om det hjælper?

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 03-07-05 11:08

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 15-07-05 12:57

Hej
Må hellere lige få afsluttet denne tråd:
Efter at have brugt mange, mange timer, måtte jeg krybe til korset og få en tekniker til kigge på problemet. Løsning (for de teknisk interesserede): CPUens clockmultiplier var sat til 13,5 i stedet for 12,5 så hastigheden var 2241 MHz i st. for 2083 Mhz. Jeg har nu aldrig stillet på noget - er det overhovedet muligt?? Teknikeren var inde på at det var en fabrikationsfejl.
Efter montering af ny CPU har der stadig efter et par dage ikke vist sig flere fejl. Tedd, du havde jo ret - det var en hardwarefejl, så jeg accepterer dit svar, men også tak til jer andre

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 15-07-05 12:59

Ups, ser nu, at jeg allerede har accepteret et svar - nå men det var jo før du kom med oplysninger om hardwarefejl Tedd