/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilen drypper
Fra : syllemus
Vist : 5791 gange
50 point
Dato : 25-06-05 00:04

Jeg har lagt mærke til hele dagen i dag, at min bil drypper under motoren. Jeg har hørt at det muligvis kan være aircondition der er skyld i det.
Er der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt. Fik for et år siden udkiftet noget i forbindelse med servostyringen der var skyld i noget drypperi.
Jeg kan sige så meget at det ikke er olie.

Syllemus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-06-05 00:18

Det kan være aircondition, men det kan også være kølevæske hvis der er blevet en utæthed et eller andet sted.

Så hold øje med om den kommer til at mangle i køleren.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 25-06-05 01:47

Din aircon udskilelr vand, især om sommeren hvor luftfugtigheden er høj, så det kan det sagtens være,
men prøv at dyp din finger i væsken er mærk om den er fedtet som olie eller om det føles som vand.
Hvis det er rent vand er det fra Aircon.
Er det fedtet og rødt er der fra din servo.
Er det mørkt og fedtet er det motorolie.
"Grønt" vand er fra din køler og det vil lugte sødt.
Men hvis det er så meget at du kan se det hvergang du sætter bilen og den i øvrigt ikek mangler nogle væsker kan du være meget sikker på at det er din aircon....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : geu

Dato : 25-06-05 09:59

99% sikker på det er din AC, hvis det drypper lige bag ved forhjulet.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 25-06-05 12:03

Det ligner rent vand som kommer ud af, det er meget tyndtflydende, så der er noget der tyder at det er airkonditionen.
Det er også noget jeg kun lige har lagt mærke til her i de sidste par dage, da det jo har været varmt og airkonditonen er blevet brugt flittigt.

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 25-06-05 12:04

Tak for svaret Benjamin.Hansen.