/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp
Fra : Anden_90
Vist : 1468 gange
40 point
Dato : 24-06-05 22:20

Hej
Jeg har fået et problem med jeg ikke kan se alt det jeg har på mit drev, mit virus program er ude af funktion og computeren er lang tid om, at starte op. Hvad kan der være galt? Kan det være en Windows-fejl eller hvad?

MVH

Anden

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-06-05 22:58

Ja, det kan det godt være.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 24-06-05 23:04

Jamen hvad kan jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-05 23:16

Du har et problem !!!

...eller 2

Til 'hverdag' bruger man : Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskoprydning ..og : Start->Programmer->Tilbehør->Systemværktøjer->Diskfragmentering

..og holder orden i registreringsdatabasen med f.eks. : http://www.tucows.com/preview/355220

Nu skulle alting køre meget bedre

..ellers må du nok lige kigge lidt på dette : http://spywarefri.dk ?

Hvis det er problemer med dit operativsystem (XP) ??? ..så prøv : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-05 23:19

Ps. On-Line virus-scan = http://housecall.trendmicro.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 24-06-05 23:22

Problemet er blevet lidt større, den vil faktisk ikke rigtig noget mere, jeg har også et problem med mine cd drev de registrere ikke når jeg sætter en cd i, hvad kan jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 24-06-05 23:27

Jeg har lige fundet ud af, at jeg kan godt se en fil jeg engang hentede, en firmware opdatering, men alt andet er væk, men laver jeg en disk fragmentering beskader jeg så nogle af de filer på min com?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-06-05 23:32

defragmentering beskadiger absolut ikke nogle filer
ang. cd-drev: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_mangler
men mon ikke du skulle prøve en repair:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 24-06-05 23:37

Ja tak for de meget fine svar, men nu kan jeg faktisk ikke tænde computeren, den starter op men går i sort skærm, nogle forslag til hvad der er galt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-05 00:09

Ork Anden_90 ...masser !!!

Tjek først ALLE kabler og forbindelser (..også dem 'indeni') : Strøm, controller- (fladkabler), mus, tastatur, skærm osv.

..og hvad med din BIOS opsætning ???

Alt ser ud til at være ok. ??? ..så :

Skild skidtet ad og saml det igen ..en del ad gangen :

Start med et absolut minimum af RAM, Diskedrev, Grafikkort, Netværkskort osv...

..og sæt resten i efter hånden ..som det arter sig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 00:14

Har gjort det, men bios-opsætningen hvordan skal den være? Jeg har endelig fået den til at starte igen, har lavet en disk-oprydning, ingen ændring, nu jeg i gang med disk fragtmentering vender tilbage når den er færdig...

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 00:20

Ja diskfragtmentering af c-drev gik fint, men da jeg begyndte på d-drev gik den i stå, der sker intet... Hvad skal jeg gøre nu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-05 00:22

Vælg en 'konservativ' BIOS opsætning = Default ..og ; Save and Exit.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-05 00:25

Hedder sikkert noget med : Load default values ...eller noget.

..øeh det lyder som et sygt d: drev ...eller en løs forbindelse til samme drev ?

Hvordan kører din PC uden d: drevet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 00:31

Jamen den køre fint, jeg kan godt åbne d-drevet, men kan kun se en enkelt .bin fil alt andet er væk, men kan se der kun er 47 gb ledig plads på den ud af 128 gb....
Ellers kører den nogen lunde lidt langsommere end normalt, bortset fra virus programet det kører slet ikke...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-06-05 00:49

Hvordan evner du at køre denne tråd uden en PC der virker?

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 00:55

Bruger min mors pc... Det er normalt i dag der er mere end en computer i huset... smiler

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-05 09:17

Prøv at højre klikke dit D: drev og gå ind - egenskaber -, Hvad filformat står der det bruger?
Forklaring følger senere.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 25-06-05 09:42
Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 25-06-05 10:15

kunne godt lyde som om dit d:drev er ved og stå af har selv lige brændt 3 200gb sata HDD af pga en løs forbindelse i en ledning så drevet mistede jord forbindelsen så knald!:( men som molokyle skriver lav en disktjek kan du ozze gøre i egenskab for det drev der ozze diskdefragmentering så kan du se om der nået galt med dit drev,kan også prøve og tag det fra,og se om din comp så vil køre.håber du får det lavet :)

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 10:57

Har lige startet min com op igen... Den ville lave disk-kontrol, det gør den så og skriver dette: Filpostsegmentet 2116 er ikke læseligt, dt gør den op til 2407, så fortsætter den med 23652 til 23659, hvad skal dette betyde? Jeg kan se den også lige har genoprette en masse tabte filer...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-05 11:37

Det betyder du har BAD SECTOR's på din disk, hvilket igen betyder den er ved er være tjenlig til udskiftning

http://www.webopedia.com/TERM/B/bad_sector.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-05 11:38
Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 11:41

Jamen så må jeg vil hellere begynde og se efter nye drev... Kan en formatering hjælpe noget? For hvis det er en windoswfejl kan jeg vil bae gendanne computeren?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-06-05 11:43

det er ikke en windoes-fejl. din harddisk er ved at stå af (der er allerede dårlige sektorer på den)
Forsøg at tage back-up af alt det du kan inden du mister det hele

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 11:52

Hehe.. Nu kan jeg sku se alle mine filer igen... Weee... Jeg skal dog bare installere mit virus program igen, da det er defekt...

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 25-06-05 13:57

Ok godt nok men kig efter en ny HD for vis den begynder og lave badsectores så er den nok ved og stå af det plejer og være et godt finger prej,har selv lige købt en ny HD en Wd raptor74gb til og køre mit c:drev det er en kanon hurtig fætter.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 15:21

Jamen hvad skal jeg vælge og hvad koster sådan en krabat?

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 25-06-05 15:34

kommer jo an på hvor meget du bruger din pc for vis det bare er til alm brug så køb en alm ide HD,men vis du spiller meget og går meget op i din pc så er det en HD for den kræsne og den som vil ha noget preformence i sin pc,en raptor på 74gb koster ca1400kr:) ja mange penge:) du kan også tag den på 36,7gb men den skal jo kun bruges til sit c:drev ikke som en afmenelig lager HD,der skal du ha en ved siden af.kik på den her side www.edbpriser.dk den er god til og finde sig nået hardware osv.

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 12-07-05 00:45

Tak for svaret molokyle. Jeg mener du var den mest aktive og du får derfor point.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-07-05 08:23

Takker ...men de andre kom nu også med gode råd/forklaringer

</MOLOKYLE>