/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Kan ikke spille Battlefield 2 HJÆLP??
Fra : tbayj
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 24-06-05 18:42

Jeg har glædet mig til Battlefield 2, men min computer er for lille...ØV... Har ellers kunne spille Vietnam og Far Cry, som også er krævende spil. Men det skal der rådes bod for. Hvad skal der ske med min computer for at den kan følge med de nye spil?
Motherboard:
CPU Type AMD Athlon-PECM, 1200 MHz (6 x 200)
Motherboard Navn MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition
Motherboard Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
System Hukommelse 768 MB (SDRAM)
BIOS Type Award Modular (06/15/01)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM2)
Kommunikations Port Printerport (LPT1)

Grafik Kort:
Grafik Kort NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
3D Acclerator nVIDIA GeForce2 MX/MX 400
Monitor Fujitsu Siemens C779 (YEPK008329)

Multimedie:
Lyd Kort IC Ensemble M Audio Audiophile
Lyd Kort VIA AC'97 Audio Controller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-05 18:46

kig lige på systemkravene her:
http://bfgeeks.dk/?page=bf2&view=sysreq

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 24-06-05 19:06

Ja, det ved jeg godt. Men mine systemkrav matcher heller ikke Far cry som jeg sagtens kan spille!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 24-06-05 20:55

De fleste spil vil snart være for krævende til din computer desværre, så spørgsmålet er om du ikke ville stå dig bedre med en helt ny PC? Men du kunne jo evt. starte med at opgradere grafikkortet! F.eks. til det her som burde kunne klare spillet http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84122

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 24-06-05 21:29

Kan den godt sidde i mit slot?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-05 21:39

Ja det er et agp kort, så det burde der ingen problemer være med!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 24-06-05 21:44

fedt, det tror jeg så jeg vil tjekke ud.

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 25-06-05 09:05

Hej

Som de skriver her understøtter den kun disse grafikkort: http://www.planetbattlefield.com/bf2/game/system/

Kunne heller ikke køre demo'en med mit GF4 kort

mvh.
Fox

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 09:27

Jeger nødt til at købe sådan et som Tedd skriver. Træls....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 09:29

tbayj - men en god investering

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 09:34

Ja, det har du sikkert ret i.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 11:05

Tak for svaret tedd og til alle jer andre. Jeg vil nu begive mig ud for at købe sådan et grafik kort, så jeg kan komme igang med at spille.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 11:16

Forøvrig Tedd. Du skriver det er et agp kort. Og at det kan sidde i min computer. Er det det man kaldet pci-slot?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-05 15:05

nej er agp slot! Du kan ikke tage fejl der sidder kun et! Og der sidder dit nuværende grafikkort!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-05 15:06

Men vær opmærksom på at der kan sidde en lille plastic lås der skal skydes tilside når kortet skal ud!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 15:43

okay, tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 15:46

Men når jeg ikke har en pentium4, er det så helt hen i vejret at købe sådan et kort?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-05 15:51

Nej tværtimod er det en fordel da de nyere kort har deres egen processor (GPU), som aflaster din CPU så den kan bruge tid på andre opgaver!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 15:57

Okay fedt

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 16:08

Mår jeg lige spørge.Jeg kan se jeg kan få et Radeon 9800 til den samme pris. Hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-05 17:23

Nu var det bare et eksempel på et grafikkort jeg kom med! Et 9800 burde i princippet være bedre end et 9600, men det jeg henviste til var det hurtigste 9600 nemlig XT versionen. Det er hurtigere end et almindeligt 9800. Det er lidt af en jungle at finde rundt i!
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37845 Det her burde være endnu bedre end det jeg henviste til før!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-06-05 17:43

Tusind tak for dine svar TEdd. Lige et sidste spørgsmål. Der står at der kun er 128 ram på den sidste du henviste til. Er det første så ikke bedst?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-05 22:19

Ikke nødvendigvis! Som regel er mere ram en anelse langsommere og der er ikke mange spil i dag der udnytter 256 mb ram, men Battlefield er jo netop en af disse, så jo måske skal du vælge et grafikkort med 256 mb ram!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 28-06-05 09:18

Hej Tedd. Nu har jeg købt det første kort du rådede migtil og det virker ! Nu kan jeg spille og det er så skønt. Mange tak for hjælpen. Jeg har lige et driver spørgsmål, det er umuligt at finde driver. Men jeg kan lige stille et nyt spørgsmål med point, så du ikke skal svare gratis