Blå linie nederst på skærmen.
Fra : Fynboerne
Vist : 381 gange
20 point
Dato : 24-06-05 15:34

Hej. For et par dage siden, havde jeg stillet et spørgsmål omkring en blå linie forneden på min skærm, den er nu kommet igen, så det hjalp ikke at fjerne min MSN pakke med tilbehør.
Hvad gør jeg så nu?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 24-06-05 16:52

Har du scannet for spyware/virus?

Kig forbi, www.spywarefri.dk/forum

de kan sikkert hjælpe dig... hvis det er spyware/virus du er ramt af.

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 24-06-05 16:53
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-05 18:01

Det ville jo hjælpe hvis du enten henviste til spøgsmålet eller fortalte om det igen her

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 24-06-05 20:14

Hent nyeste version af hijackthis(1.99.1) herfra : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Så kan vi se hvad vi er oppe imod..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-05 20:37

arlet på banen så er du i gode hænder (håber ikke for din skyld at det bare er processlinien

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 24-06-05 21:52

LOL:
Højreclick på den->egenskaber-> sæt flueben i: "skjul proceslinjen automatisk"

Sorry kunne ikke lade være

God Weekend..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-05 00:40

jamen lyhne1 det er jo sådan noget man først kommer i tanke om - altså her var det bare omvendt

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 27-06-05 16:08

Hej arlet.

Her er så, hvad der er kommet frem ved den fremgangsmåde du henviste til.

Håber at du kan hjælpe mig.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.vjepvflegvymjmwridwdf.com/cLzm7kpIvHG5VdmUOp5nIaCDXP8TaJ0jj_OyXCrhLIudAJ9jPk3wU4SCDqXKTEoU.cgi
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.worldonline.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=proxy.tiscali.dk:8080;ftp=proxy.tiscali.dk:8080
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TimeCalendar] "C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe" auto
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [math tick] C:\DOCUME~1\Bruger\APPLIC~1\CORNST~1\BLAH AXIS.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: Overfør med Star Downloader - C:\Programmer\Star Downloader\sdie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.worldonline.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.dba.dk
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0047301B-DFA2-4709-B4C5-9CF73A562FA4}: NameServer = 212.54.64.170 212.54.64.171
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0047301B-DFA2-4709-B4C5-9CF73A562FA4}: NameServer = 212.54.64.170 212.54.64.171
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Dcfssvc - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: ptssvc - Unknown owner - C:\Programmer\Kodak\KODAK Picture Transfer Software\PTSsvc.exe (file missing)

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 27-06-05 16:10

Hej.

Kan godt se for, hvem der ikke har nået at se mit første spørgsmål, kan det være svært at vide, hvad det er for en blå linie, jeg har på skærmen, men det er ikke proceslinien.

Er udmærket med lidt humor ind imellem også.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 16:45

ikk´mig

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 27-06-05 16:46

Kigger den igennem nu

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 27-06-05 16:49

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

(hvis du ikke allerede har kørt denne, så skal du hente den nu)
Ewido skal du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/ ( Vi skal bruge den senere)
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.vjepvflegvymjmwridwdf.com/cLzm7kpIvHG5VdmUOp5nIaCDXP8TaJ0jj_OyX CrhLIudAJ9jPk3wU4SCDqXKTEoU.cgi

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O4 - HKCU\..\Run: [math tick] C:\DOCUME~1\Bruger\APPLIC~1\CORNST~1\BLAH AXIS.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

------------------------------

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

------------------------------

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)
Find og slet disse manuelt :

-----------------------------

Stadig i fejlsikret:
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

-------------------------------

Stadig i fejlsikret:
Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Så genstarter du computeren normalt og laver en ny hijackthis log, som du lægger herind sammen med reporten fra Ewido

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 28-06-05 11:28

Hej.

Jeg er kommet så lang, at jeg skal hente bats fil på: http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
Der kommer bare en masse tegn frem og så sker der ikke mere, hvad skal jeg gøre ved dem?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-06-05 21:03

Det er et dos vindue(sort skærm)

DEt skriver en tekst og forsvinder igen og det skal den..

Så går du bare videre med vejledningen

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-06-05 07:51

Der bliver åbnet en ny side og det er ikke en sort skærm, det er skrevet med sort skrift på hvid baggrund.
Kan godt være min PC er mærkelig, men skal lige have grønt lys for at fortsætte, selvom det er modsatte farver.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 29-06-05 10:43

Hej!

Kan du ikke prøve og tage et screenshot så vi kan se den blå linie.

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-06-05 10:48

Hvordan tager jeg et sceenshot?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 29-06-05 11:30

Ved siden af knappen F12 ( til højre ) den klikker du på en gang...

Derefter går du ind i Paint og trykker Ctrl + v (samtidig) så kommer billedet...

Det gemmer du så og uploader...

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-06-05 12:32

Tak for tippet, men hvordan får jeg det ind på denne side.
Jeg har prøvet at kopierer det, men kan ikke sætte det ind i feltet.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 29-06-05 12:37

Prøv at send det til denne mail kandu@mpjc.dk

Så sørger jeg for at andre kan se det...

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-06-05 14:07

Jeg prøver at sende den til dig, så må du se om du kan åbne den i din mail.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 29-06-05 14:49

www.server.mpjc.dk/Skrivebord.bmp

Men prøv at kigge forbi www.spywarefri.dk/forum

der får du hurtig og gratis support.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-06-05 15:34

Kom lige med en ny hijackthis log..

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-06-05 19:17

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\Ny mappe (2)\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.wyjnaqmemmivmiigbn.com/cLzm7kpIvHG5VdmUOp5nIaCDXP8TaJ0jj_OyXCrhLIsJwhOJpVU66YSCDqXKTEoU.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.worldonline.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=proxy.tiscali.dk:8080;ftp=proxy.tiscali.dk:8080
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [TimeCalendar] "C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe" auto
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [math tick] C:\DOCUME~1\Bruger\APPLIC~1\CORNST~1\BLAH AXIS.exe
O8 - Extra context menu item: Overfør med Star Downloader - C:\Programmer\Star Downloader\sdie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.worldonline.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.dba.dk
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0047301B-DFA2-4709-B4C5-9CF73A562FA4}: NameServer = 212.54.64.170 212.54.64.171
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0047301B-DFA2-4709-B4C5-9CF73A562FA4}: NameServer = 212.54.64.170 212.54.64.171
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Dcfssvc - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: ptssvc - Unknown owner - C:\Programmer\Kodak\KODAK Picture Transfer Software\PTSsvc.exe (file missing)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-06-05 19:23

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.vjepvflegvymjmwridwdf.com/cLzm7kpIvHG5VdmUOp5nIaCDXP8TaJ0jj_OyX CrhLIudAJ9jPk3wU4SCDqXKTEoU.cgi

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O4 - HKCU\..\Run: [math tick] C:\DOCUME~1\Bruger\APPLIC~1\CORNST~1\BLAH AXIS.exe

find og slet:
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\DOCUME~1\Bruger\APPLIC~1\CORNST~1\BLAH AXIS.exe

genstart og ny hijackthis log

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 29-06-05 20:06

Jeg har ikke kunne finde den der hedder:

C:\DOCUME~1\Bruger\APPLIC~1\CORNST~1\BLAH AXIS.exe

Den der hedder:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.dnhxfjoqdzucv.us/cLzm7kpIvHG5VdmUOp5nIaCDXP8TaJ0jj_OyXCrhLItOgytfsgu5joSCDqXKTEoU.html

er kommet igen.

ellers har jeg slettet de andre og kørt hijackthis log igen.

Hvad skal jeg gøre nu for at få slettet de sidste 2?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\Ny mappe (2)\hjt.exe
C:\WINDOWS\System32\imapi.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.dnhxfjoqdzucv.us/cLzm7kpIvHG5VdmUOp5nIaCDXP8TaJ0jj_OyXCrhLItOgytfsgu5joSCDqXKTEoU.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.worldonline.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=proxy.tiscali.dk:8080;ftp=proxy.tiscali.dk:8080
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TimeCalendar] "C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe" auto
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: Overfør med Star Downloader - C:\Programmer\Star Downloader\sdie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.worldonline.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.dba.dk
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Dcfssvc - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: ptssvc - Unknown owner - C:\Programmer\Kodak\KODAK Picture Transfer Software\PTSsvc.exe (file missing)

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 29-06-05 20:48

Start op i fejlsikret og fix denne i hijackthis:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.dnhxfjoqdzucv.us/cLzm7kpIvHG5VdmUOp5nIaCDXP8TaJ0jj_OyXCrhLItOgy tfsgu5joSCDqXKTEoU.html

så scanner du igen og ser om den er væk, ellers så fix den igen, nogle gange skal den fixes 4-5 gange..

Kør så en fuld scanning med Ewido, som du hentede tidligere. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Så genstarter du computeren normalt og laver en ny hijackthis log, som du lægger herind sammen med reporten fra Ewido

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 30-06-05 17:40

-
Så er der lidt at kikke på igen og jeg er meget spændt på, hvad du finder ud af.

--------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:         16:21:21, 30-06-2005
+ Report-Checksum:      7476CBBD

+ Date of database:      29-06-2005
+ Version of scan engine:   v3.0

+ Duration:            41 min
+ Scanned Files:         82503
+ Speed:            32.95 Files/Second
+ Infected files:         3
+ Removed files:         2
+ Files put in quarantine:      2
+ Files that could not be opened:   0
+ Files that could not be cleaned:   1

+ Binder:      Yes
+ Crypter:      Yes
+ Archives:      Yes

+ Scanned items:
   C:\
   D:\

+ Scan result:
   C:\Programmer\April jokes\burp.exe -> Not-A-Virus.Joke.Rubis -> Cleaned with backup
   C:\Programmer\April jokes\fake_del.exe -> Not-A-Virus.Joke.DelWindows.a -> Error during cleaning
   C:\System Volume Information\_restore{49CB402A-3769-4FEF-A7C2-2DFB79CF922D}\RP4\A0000300.exe -> Not-A-Virus.Joke.DelWindows.a -> Cleaned with backup

::Report End

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\Ny mappe (2)\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.worldonline.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=proxy.tiscali.dk:8080;ftp=proxy.tiscali.dk:8080
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TimeCalendar] "C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe" auto
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: Overfør med Star Downloader - C:\Programmer\Star Downloader\sdie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.worldonline.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.dba.dk
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Dcfssvc - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: ptssvc - Unknown owner - C:\Programmer\Kodak\KODAK Picture Transfer Software\PTSsvc.exe (file missing)

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 30-06-05 17:41

-
Så er der lidt at kikke på igen og jeg er meget spændt på, hvad du finder ud af.

--------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:         16:21:21, 30-06-2005
+ Report-Checksum:      7476CBBD

+ Date of database:      29-06-2005
+ Version of scan engine:   v3.0

+ Duration:            41 min
+ Scanned Files:         82503
+ Speed:            32.95 Files/Second
+ Infected files:         3
+ Removed files:         2
+ Files put in quarantine:      2
+ Files that could not be opened:   0
+ Files that could not be cleaned:   1

+ Binder:      Yes
+ Crypter:      Yes
+ Archives:      Yes

+ Scanned items:
   C:\
   D:\

+ Scan result:
   C:\Programmer\April jokes\burp.exe -> Not-A-Virus.Joke.Rubis -> Cleaned with backup
   C:\Programmer\April jokes\fake_del.exe -> Not-A-Virus.Joke.DelWindows.a -> Error during cleaning
   C:\System Volume Information\_restore{49CB402A-3769-4FEF-A7C2-2DFB79CF922D}\RP4\A0000300.exe -> Not-A-Virus.Joke.DelWindows.a -> Cleaned with backup

::Report End

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Bruger\Skrivebord\Ny mappe (2)\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.worldonline.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=proxy.tiscali.dk:8080;ftp=proxy.tiscali.dk:8080
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SO5 Integrator Pass Two] C:\WINDOWS\SOINTGR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DXM6Patch_981116] C:\WINDOWS\p_981116.exe /Q:A
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb05.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iIWiper] C:\Programmer\iISystem Wiper\SystemWiper.exe m
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TimeCalendar] "C:\Programmer\TimeCalendarLE\TCLE.exe" auto
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O8 - Extra context menu item: Overfør med Star Downloader - C:\Programmer\Star Downloader\sdie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.worldonline.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.dba.dk
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Dcfssvc - Eastman Kodak Company - C:\WINDOWS\system32\drivers\dcfssvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PCTEL Speaker Phone (Pctspk) - PCtel, Inc. - C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
O23 - Service: ptssvc - Unknown owner - C:\Programmer\Kodak\KODAK Picture Transfer Software\PTSsvc.exe (file missing)

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-07-05 07:32

Hej Arlet.

Har du slet ikke tid til at kikke den igennem?
Eller er der andre der kan se, om den er renset.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-07-05 11:24

kig ind på arlets hjemmeside og gør opmærksom på at han vist da har glemt dig

under "hvem er jeg" kan du sende ham en mail direkte

Kommentar
Fra : Fynboerne

Dato : 07-07-05 13:17

Tak det vil jeg prøve.

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 20 point
Dato : 07-07-05 17:09

Undskylder meget, men den er smuttet..

Loggen er pæn ren nu..

Er toolbaren væk??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-07-05 17:14

wb arlet

Godkendelse af svar
Fra : Fynboerne

Dato : 08-07-05 07:37

Tak for svaret arlet.

Jeg vil anbefale dig til andre jeg hører, der har problemer med deres PCer, da jeg er meget tilfreds med din problemløsning.
At det er smuttet, at du ikke fik gennemgået den sidste, er ikke noget at sige til, da du jo også har dit job at passe. Jeg kunne bare have sagt til noget før over mail.
Endnu engang tak