/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
HJÆLP!! Handel på e-bay
Fra : Ana17
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 24-06-05 14:47

Hvordan gør man?
Hvordan betaler man?
Skal man veksle osv...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 14:53

Du handler som var det i DK.

I den sidste ende skal pengene sendes til enten ebay eller sælgeren - Du får normalt et kontonummer pengene skal overføres til - resten klarer din bank.

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 60 point
Dato : 24-06-05 14:56

1) Lav en konto på www.paypal.com (Man betaler nemlig oftest med paypal, når man bruger ebay)
2) Lav en konto på www.ebay.com (hvor du undervejs indtaster oplysninger fra paypal)
2) Find varen og køb.

Når du opretter en bruger Paypal.com indtaster du dit kortnummer - visa - og det er så fra det kort pengene bliver trukket.. Når du så køber en vare på ebay, kan du under din egen konto (på ebay) se varen, og en knap der hedder 'Pay' - tryk dér, og så går det af sig selv.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 15:04

Hvis du har visa er der da ingen grund til at gå over paypal.

Men nu kommer det jo lidt an på hvor (hvilket land) det er du vil handle med.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-06-05 15:22

Hvis den du handler med har IBAN-adresse og SWIFT-nr. så er det den nemmeste måde på E-BAY,så ordner du det via netbanking.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 24-06-05 17:01

Dvs at jeg ikk behøber at veksle noget??

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-06-05 17:09

ikke hvis du bruger Netbanking
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 24-06-05 17:19

Smart... Og så regner den selv ud hvordan pengene skal omregnes???

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-06-05 17:40

På netbanking går du til betalinger,og her kommer så noget som hedder EU-betaling udfyld det og så går resten af sig selv.Det koster 20 kr. pr. betaling,altså gebyr til banken.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 24-06-05 17:52

Det er da dybt åndsvagt at bruge netbanking til det, hvis det koster 20 kr. pr. overførsel.
Det er gratis med Paypal!!

Desuden er der RIGTIG mange på ebay, der KUN tager imod paypal, som jo er ligeså sikkert!
Jeg er ret sikker på, at du vil finde ud af, at Paypal er det nemmeste (og åbenbart også det billigste)!

Mvh Niels.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-06-05 18:20

Tak for din åndssvage kommentar,du kender da vist ikke meget til handel på E-Bay
Til NielsPT
oz1eqp

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 24-06-05 18:35

oz1eqp - den kommentar kan hverken bruges eller tages seriøst. Hvad er det lige du synes jeg har skrevet forkert?

Desuden har jeg handlet på eBay over 30 gange, både på den amerikanske, den engelske og en enkelt gang på den tyske.. Alle gange har jeg benyttet Paypal, uden problemer. Jeg har bl.a. købt ure, sko, buker og boxershorts! Så jo - jeg kender en del til handel på eBay.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 24-06-05 18:44

Du skal selvfølgelig heller ikke veksle noget for at benytte paypal. Du skriver simpelthen bare beløbet (eks. i $ eller £) i betalingsfeltet, og så trækker paypal beløbet i danske kroner fra din konto.

På paypal's hjemmeside kan du så følge din betaling, altså om den er nået frem og hvornår den bliver trukket fra din konto!

Netop nu er der 71 mio. brugere af paypal.
Læs lidt mere om det her: https://www.paypal.com/

Mvh. Niels

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 24-06-05 18:48

Vor herre bevares,kun 30 gange.

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 28-06-05 10:45

Jeg vil støtte NielsePT. Jeg har handlet både på ebay.com og ebay.co.uk og har altid brugt Paypal. Det er klart den nemmeste løsning. Og også anvendelig på en del udenlandske hjemmesider, hvis du skulle falde over noget spændende på nettet en dag.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 28-06-05 11:11

Jeg er bare frygtelig dårlig til sådan noget
Men jeg vil da lige prøve så...

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 28-06-05 12:54

tak gummianden!!

Ana17 - husk at gemme alle de e-mails du får tilsendt, om at du har vundet auktionen/betalt/osv.
Nu ved jeg ikke hvad du vil købe, - eller hvorfra - men bliver varen sendt udenfor Europa, er der risiko for at du skal betale told og moms. Her skal du så bruge dine mails til at bekæfte prisen overfor det danske Told&Skat. Men det er som sagt kun hvis pakken ikke er fra Europa, og hvis Told&Skat (uheldigvis) piller netop din pakke ud for at tjekke den.

For at undgå alt det her, vil jeg da anbefale dig at handle større varer på www.ebay.co.uk så varerne kommer fra England eller i hvert fald Europa. (husk at tjekke på auktionssiden hvor sælger er fra) Så slipper du for Told&Skat. Der er masser af sælgere i England!

Held og lykke.
Jeg var også lidt nervøs første gang jeg handlede på eBay.

Mvh Niels

Godkendelse af svar
Fra : Ana17

Dato : 30-06-05 12:19

Tak for svaret NielsPT. Tror jeg bliver nødt til at opgive det... Må vist indse at sådan noget ikk lige funker for mig
Også tak til jer andre der har svaret...

Kommentar
Fra : tobiasmunk

Dato : 06-10-05 16:44

Med PayPal veksler man til en dårligere kurs end de gældende. Mener det er ca. 3% extra man giver. Det er der de tjener deres penge og det er derfor forkert at sige at PayPal er gratis. Det kan som nævnt tit være eneste betalingsmulighed hos nogen handlende og jeg bruger da også til selv PayPal.