/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie med 3-årig
Fra : MSS
Vist : 386 gange
100 point
Dato : 24-06-05 13:03

Hej

Jeg søger forslag til gode steder at besøge med en dreng på 3 ½ år her i sommerferien - stort som småt i Jylland/Fyn.

Vi kender de gængse steder som Legoland etc., men søger måske de steder, man ikke lige umiddelbart tænker på i første omgang.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 13:07

Hvad med en bondegårdsferie.

Børn får der en herlig oplevelse, som ikke er lutter underholdning som Legoland.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:08

Bondegårdsferie eller campingplads.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 13:13

Lej en hytte eller en campingvogn på en af vore mange gode campingpladser. Så har du alle nødvendige faciliteter til din rådighed. De fleste pladser gør meget ud af at tiltrække og fastholde netop familier med børn. Du kan så køre ture i omegnen og besøge f.eks. Børne-Zoo's, Legelande, Bondegårde o.s.v. På en campingplads er der også en masse andre børn han kan lege med samt også ofte nogle voksne til at passe på børnene så du selv kan slappe af i en liggestol med god samvittighed. Find campingpladsen på nettet, der beskriver de hvilke aktiviteter og faciliteter de råder over.

Rigtig god ferie. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 24-06-05 13:17

Hej

Tak for de fine forslag..... jeg glemte at nævne, at det gerne skal være 1-dagsture, da vi allerede skal i sommerhus 1 uge i ferien.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 13:22

Jamen så er Zoo'en i Haunstrup V. for Herning da et godt forslag. Der er specielle indhegninger hvor småbørn kan komme ind og kæle med dyrene. Plus legeplads m.m.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-06-05 13:29

Jepserhus, Nykøbing mors er en oplevelse.

Godt de indhegner de små børn i den zoo, Arne, så slipper vi andre med store børn for at gå og skvatte over dem

Forøvrigt, da mine knægte var i den alder, der trak en drageopsætning på stranden nu mere end en tur i Legoland. Legoland er så flygtig en oplevelse, strand og skov giver mere. Lav en god madkurv, bolde med og nyd naturen.

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 24-06-05 13:35

Hej Maj-britt

Vi var i Jesperhus sidste weekend med mit arbejde - genialt sted. Noget for alle aldre, og ikke en hæs-blæsende jagt rundt for at prøve den ene forlystelse efter den anden !!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 13:36

Du har jo ikke alverdens muligheder med en 3½ årig der sikkert både skal sove til middag , tidlig i seng osv.

Børn i den alder er ikke krævende når bare der sker noget de ikke oplever til hverdag.

Besøg den lokale brandstation en tur på McDonalds eller en tur til en dyrehandel (der er jo ingen der siger i skal købe noget)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 13:38

Jylland er jo "lang", så det kommer vel også an på hvor meget man vil bruge tid på for at komme til bestemmelsstedet. Det her er fra Thisted

http://www.thisted-turist.dk/visBegivenhed.cfm?id=1367&sprog=1

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 24-06-05 17:54

Det er jo også muligt at tage i Madsby legepark i Fredericia - men det kræver faktisk en hel dag.
Kig her http://www.fredericiakommune.dk/FredericiaKommune/Menu/borgerservice/fritidogkultur/madsbylegepark/

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 24-06-05 18:15

givskud zoo er helt brilliant - der er små geder som børn kan klappe

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-05 18:22

sådan lidt ved siden af så tænk lige over at en 3½ årig opfatter tid og distancer meget anderledes - det ville måske være en ide at tænke over hvad der ligger i nærheden og få nogen rigtig gode timer og oplevelser ud af det

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 24-06-05 22:05

En vandretur i den nærmeste skov, med madkurv, saftevand og tomme bøtter til alle de smådyr man kan finde på sådan en tur (husk at sætte dem tilbage efter lån - og at lade knægten være med til denne del af oplevelsen - - så gik der jo forøvrigt en ½ dag mere...)

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 24-06-05 22:08

Skær top og bund af en tom mælkekarton, brug den som 'vandkikkert i den lokale (lav-vandede) sø. Stik kartonen lidt ned i vandet, og kig ned i vandet, ved at holde hovedet helt ned til kartonen. Endnu engang : tomme bøtter til alle de smådyr man kan finde på sådan en tur (husk at sætte dem tilbage efter lån - og at lade knægten være med til denne del af oplevelsen - - så gik der jo forøvrigt en ½ dag mere...)

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 29-06-05 09:14

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-05 10:09

selvtak - ikke at det var megen hjælp - håber du og barn får det sjovt sammen - de små husker godt

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 29-06-05 10:16

På sin vis satte det nogle tanker igang, da jeg læste det med, at børn opfatter tid anderledes - kunne nemlig godt forestille mig, at det kunne ødelægge en del af oplevelsen, at skulle køre langt med et barn, der ikke gider. Så er det bedre at kigge lidt på de ting, der er i umiddelbar nærheden af os og så få en god oplevelse ud af det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-06-05 10:20

nemlig slet ikke så ringe - det er ulideligt med børn der bliver trætte af oplevelsen FØR -altså transporten som også er en oplevelse i sig selv

Min nu vokse datter husker langt bedre de små ture og oplevelser hvor alle involverede sig og havde god tid i forhold til de større - så mon ikke det giver sig