/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tilslutninger til DVD-Selector-TV ?
Fra : cccf
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 24-06-05 09:45

Jeg skal tilslutte en DVD optager + Selector + TV med antennestik og scartcabler.
Hvad er den rigtige måde og rækkefølge at gøre det på ??
Jeg ved ikke så meget om "scart og antenne ind/ud"

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-06-05 09:51

Hvilken enhed har du sat UHF stikket i?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-06-05 09:55

Jamen jeg vil sætte det i den enhed der er det optimale

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 09:55

Antenne i fjernsyn (via VHS hvis du har en sådan)

Selector i DVD

DVD i fjernsyn

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-06-05 09:55

Men okay.
Forestiller os det sidder i Selector.
Så er det Selector-optager-tv

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-06-05 09:56

Du vil jo nok gerne have antennestikket i dvdoptageren også

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-06-05 09:59

I skal forestille jer at i har dvd+selector+TV som lige er pakket ud og at i nu skal indstallere kabler mellem enhederne

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-06-05 10:03

Så gør du som jeg tidligere skrev.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-06-05 10:05

Der ville jeg sætte kabel fra selector - DVD - TV.
Og så sætte antennestikket i selector eller DVD

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-06-05 10:09

Altså:
antenne udefra ind i selector scart fra selector til DVD scart fra dvd til TV. ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 10:15

Ja - men jeg ved ikke hvorfor du vil have antennestikket i selector.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-06-05 10:15

hvis ovennævnte er rigtigt skal der så også antenne ind/ud fra selector til dvd og videre til TV.??

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-06-05 10:21

jamen kan man nøjes med at sætte antenneindgangen i TV,?
jeg troede ikke at dvdoptageren kunne søge og finde tvstationer over et scartkabel,
far tv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 10:22

Hvis du skal kunne optage uafhængig af fjernsyn så:

Antenne fra væg til DVD og videre i fjersyn.
Scart fra selector til DVD eller fjernsyn (alt efter hvor mange indgange du har på DVDen)
Scart fra DVDen til fjersyn.

Nu kan du se et program og optage et andet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 10:25

Du spørger om hvordan du gør det optimalt.

Du kan da gøre det som du mener. DVDen er da ligeglad med antennen.

Men det optimale er som beskrevet.

DVDen kan godt optage fra fjernsyn via scart.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-06-05 10:26

Nej, for det signal går normalt gennem scart stik.
Højst sandsynligt på en av kanal.
Ellers kan du sætte den i DVD i stedet

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-06-05 10:27

Men tit, så er der også fulgt et kabel med, til at få antennestik fra dvd til fjernsyn, sådan er det hos mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 10:32

Rent bortset fra alt dette - så er der vel fulgt en brugsanvisning med ??????

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 24-06-05 10:59

jo i vejledningen til min sony dvdoptager står der at jeg skal tage antennestikket ud af tv og putte det i dvd og derfra i tv igen. og tilslutte scartstik mellem dvd og tv.
så langt så godt, men min tvivl opstår ved at jeg også skal have tilsluttet min selector da jeg får et bedre tv signal når jeg bruger selectorens tuner, billedsignalet forbliver digitalt helt frem til mit TV. Det ville jeg jo også gerne sikre mig det var når jeg optog på dvd. Derfor kan jeg ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal connecte det hele så det går op i en højere enhed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 11:04

Din selector skal i DVDen ellers kan du kun optage det du ser af selectorkanalerne.

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 29-09-05 10:32

Helt ærligt..det er altså ret enkelt..

Start bagfra..TV'et er en modtager dvs den modtager et signal fra både DVD og Selector right?
DVD skal kunne optage TV dvs den skal bruge et signal enten fra antenne eller Selector (nu da du har købt en).
Selectoren gør at du hiver de digitale signaler der sendes fra TDC Kabel TV ud af stikket-- uden Selectoren ville du hive den analoge pakke ud.

Konklusion

Du sætter antenne kablet ind i Selectoren først (herved sikre du et digitalt signal til dit tv og optager).

Herfra sætter du et kabel fra Selector over i DVD optageren da du jo gerne vil optage TV programmer ik?

Tilsidst sætter du kablet videre til dit TV, da du gerne vil se det hele...? - TV'et er iøvrigt en modtager dvs der går ikke tv signaler ud af TV'ets scart stik, men kun ind.

vh
Rylen

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 14-08-06 17:48

Tak for svaret refi.