/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hylende bremser
Fra : henper
Vist : 858 gange
200 point
Dato : 23-06-05 21:35

Jeg har en Chrysler neon 2.0 aut. 1997 bilen kører perfekt borset fra at bremserne bliver ved med at hyle (ret irriterende JEG ER LIGE VED AT BLIVE VANVITTIG AF DET). Jeg har haft den hos en autoriseret forhandler de rensede bremserne men sagde det nok ville komme igen om en uges tid "der gik kun 2 dage :(" men de sagde også at bremserne ikke fejlede noget. nogle af mine venner sagde at man bare skulle blokere bremserne et par gange får at få slidt eventueller ujævnheder væk. Men desværre også dette uden succes. Nu ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Håber der er nogle der har nogle gode forslag. Det kan da ikke være rigtig at man ikke kan gøre noget ved det.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 23-06-05 21:37

Hvis ikke rensning hjælper - så et andet mærke belægninger.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-05 21:44

Nogle biler skal man smøre klodser og blik godt ind i kobber fedt. Specielt hvis du har blik mellem klossene og holderne og mellem klodser og caliper.Gør det. Så vil det hjælpe.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 21:55

Forstår bare ikke at et aut. værksted bare trækker på skuldrene.

SKIFT VÆRKSTED.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-05 22:10

Alle autoriserede værksteder burde kunde løse et sådan problem.Der jeg arbejder løser vi sådanne problemer flere gange i ugen.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-06-05 22:46

Selvfølgelig kan det løses og alimaks forslag er godt håndværk og hjælper ofte, men problemet skyldes som regel de nye asbestfrie belægninger der bliver for hårde. Refi's forslag er helt oplagt løsning nummer 2 da en belægning med et andet indhold af metaller ofte løser problemet.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 23-06-05 23:33

Ja prøv at få bilen undersøgt på et andet værksted!

/CaPsen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-06-05 23:44

Nej, Tag til det samme værksted, De må lave det om igen. Hvis du går til et nyt værksted så må du betale 2 gange for samme job.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 24-06-05 03:37

bare for em SIKKERHEDs skyld: Alimak, du mener vel klodsernes metalside, for der må vel ikke komme fedt på klodsens belægningsside? Ellers er jeg helt enig, da fedtet hindrer den vibreren, der giver hyletonen.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 24-06-05 03:49

Hvis klodserne har slidt en fordybning ind i skiven, så der er opstået en kant, vil klodserne
når de kører langs denne kunne virke som når man kører fingeren rundt på kanten af et glas der som bekendt giver en hyletone fra sig. Man kan slibe denne kant væk medens hjulet drejes rundt, eller skifte skiverne og helst også klodserne samtidig, det kunne tyde på at der er kørt mange km. siden der sidst er sat nye skiver/klodser på. Mvh K.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-05 09:11

Næ, nogen bremser hyler selv om bremseklodserne er spritnye.......og bliver ved med det

Men det er fordi klodserne er for hårde og glatte på overfladen.
Af med dem og slib dem lidt med halvgroft sandpapir.

mvh dova

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 24-06-05 09:16

Har du fået skiftet både klodser og skiver samme tid hvis ikke er det fordi at klodserne skal slide sig til i de gamle skuer der er i skiverne det kan godt tage et stykke tid, derfor skift altid skiver og klodser samme tid,
De kan godt hyle et stykke tid det er fordi at der ikke længer er asbest i og de skal have slidt sigtil klodsser og skiver.
Så er de nok til lige på sådan en Chrysler ventileret det gør det ikke bedrer.
HYL god fornøjelse
Zita

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 09:17

Det er netop derfor jeg siger skift til et andet mærke. Et anden fabrikat gør underværker.

Hvis en slibning kunne gøre det havde værkstedet vel gjort det.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 24-06-05 09:22

Man sliber da ikke i skiver eller på klodser hvad er det for noget ævel REFI

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 09:27

Det var ikke mig der foreslog det ????

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-06-05 18:15

Jo det gør man zita30.Det er ikke ævl.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-06-05 18:20

hjkofoed seføli skal det ikke kobberfedt på belegningen på klodsen.
alimak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-06-05 20:33

Bær over med amatørerne, alimak.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-06-05 02:19

Hvis man kommer fedt på den side af klodsen der vender ind mod skiven, hyler den bestemt ikke. Så kan den ganske vist heller ikke bremse mere, man hvad, man kan jo ikke få alt.---på een gang!

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-06-05 02:22

Ja mor! jeg kommer nu, jeg skal bare lige ha´slebet mine klodser!

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 25-06-05 13:07

hvorfor tror i der er mellem 1-3 skuer i en bremseklods er det fordi at man skal slibe den ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 13:10

Det er for at holde dem sammen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-06-05 14:05

Kommentar
Fra : henper

Dato : 27-06-05 12:19

Nå nu vil værkstedet skifte klodserne først og hvis det ikke hjælper skifter de også skiverne. Så nu håber jeg bare det hyleri stopper.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-05 12:26

Den løsning skulle de have brugt første gang fordi de nye belægninger ofte giver problemer hvis de skal tilpasse sig en rillet skive.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 30-06-05 01:42

Der er 2 mulige løsninger på dit problem.
1 - få et værksted til at skære en rille i klodserne (det hjælper i 3- 6 mdr)
2 - få et værksted til at montere vibrationsdæmpning (specialmembran bag på klodserne - fås hos Bilteam m.fl.)
Mvh Carsten

Godkendelse af svar
Fra : henper

Dato : 06-07-05 10:00

Tak for svaret refi. Nå nu efter en 500 km kørsel hyler de nye bremsekloser stadig ikke. Så denne gang var det et par nye klodser der skulle til.