/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS Word 2000 problemer!!!
Fra : gobling
Vist : 336 gange
80 point
Dato : 23-06-05 19:51

Hej.

Har en pc, hvor at word (fra office 2000 pro) melder en ulovlig handling i opstart når man trykker på winword.exe filen. Og herefter lukker programmet. Den er installeret på en windows 98 se. Har prøvet at slette og reinstallere Word op til flere gange i forskellige sti´er. Men stadig kommer denne fejl. Jeg har også prøvet at køre nogle reg clean programmer, og selv være ved at slette i reg databasen. Men stadig det samme problem. Hva gør man så.??

Windows og office er fuld opdateret. Der er skannet for virus og spyware.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 20:37

Her er egenskaberne for programikonet (ej genvej)

WINWORD.EXE
Microsoft Word for Windows
C:\Programmer\Microsoft Office\Office
8,05 MB (8.441.907 byte)

C:
programmer
microsoft office
office
nede i bunden af office

du kan jo prøve at sammenligne (dog har jeg hele officepakken)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 20:54

Jeg har også været udsat for problemet tidligere (kører office-xp nu).
Det sker af og til når man åbner programmet - så lukker det ned for at beskytte sig selv - næste gang man åbner det er det som regel ok.
Det lugter lidt af en bug i programmet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 21:13

Har du også hentet de opdateringer der findes til '98se

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 21:14

Jeg køre office 2000 under win 2000 med sp4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 21:15

Mener du mig ?

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:17

Fandt selv fejlen.

Skal finde opstarts filen til word "normal.dot" og omdøbe den til fx. normal1.dot. Så virker det igen.

MS fejlkode: KB812138

Men ja refi. Der er mange fejl i office. Så skulle du prøve at få en Navision C5 til at køre dokument styring med word. Det kan også være en sej kamp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 21:19

Nu du selv fandt fejlen erindrer jeg svagt at det netop var noget med normal.dot.
Problemet var både i 98 og xp selvom - eller måske netop fordi de var fuldt opdaterede både styresystem og office.
Jeg har ikke oplevet det i OfficeXP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 21:23

Ja når du omdøber Normal.dot laver word selv en ny.
Det sker hvis man kommer til at gemme den oprindelige som skabelon.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:28

Jep, så laver word nemlig selv en ny *.dot opstart.

Hvem skal have point. Refi eller Eyvind. Hvem kommer med det bedste argument.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:29

Burde jo selv skulle ha haft dem :))))

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 80 point
Dato : 23-06-05 21:33

Hovedsagen er da at du fandt løsningen - resten er irellevant.

Mener nu ikke man "kommer til" at gemme forkert - tror systemet gør det af og til.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:42

Her er microsoft´s Årsag til problemet.

This issue may occur if a temporary file that is created by one of GoldMine Business Contact Manager's GoldMine templates, Gmlink.dot, still remains in the Word Startup folder. Because this temporary file does not contain complete file information and structure, it causes Word 2000 to fail with an "Invalid Page Fault" error message when Word 2000 tries to open the file.

Godkendelse af svar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:43

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 21:46

Selv tak

Jeg har nu aldrig haft nogen af omtalte programmer, men det sker måske også med andre.

Det er der jeg mener at systemet måske selv ændrer .dot uden man ved det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 21:55

Mine .dot ændrer sig også kun når jeg gør det.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 21:55

ja lad os håbe at alle disse gængse fejl i office & winXP som der nu er, bliver bedre/løst i fremtiden med Office 2005/2006 og når longhorn kommer.. Men så bliver der nok bare en masse andre problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 22:02

Ja "Eyvind" men du kører vist også win2000 - eller tager jeg fejl.

Med hensyn til "de nye systemer" bliver de sikkert ikke mere stabile.

Vi rodehoveder får sikkert ligeså meget at lave i fremtiden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 22:04

Med long horn skal man nok registrere sig hver halve time.
Men inden da er jeg nok gået over til OpenOffice.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 22:06

Yes Refi 98/2000/XP men mest 2000

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-06-05 22:10

Ja problemer er der nok af indefor IT verdenen. Arbejder I i IT-branchen til dagligt??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 22:23

Har man ikke problemer - så bare køb en komputer - der er problemerne indbygget og med i prisen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-05 08:00

Næ - jeg er reparatør på et hospital. Så for mig er det legetøj.