/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Camping Ferie for unge!?
Fra : mrm86
Vist : 6353 gange
100 point
Dato : 23-06-05 17:25

Vi er en gruppe unge mennesker 18-19 år.

De sidste to ferier vi har været på, har været i sommerhus ved kysten.

Nu ønsker vi at prøve noget nyt, en camping ferie. Vi har ringet til en del campingpladser men ingen ønsker os.

Vi lægger os jo ikke lige til at sove når klokken bliver 23.00.

Kender i en god campingplads hvor unge også må være, det skal helst være i midtjylland???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 17:34

Hvis I fortæller campingpladserne at I bare laver ballade hele natten - så er det klart de ikke ønsker jer.
Unge må være allesteder bare de overholder reglerne og ingen campingplads afviser jer på forhånd med mindre I er ubehøvlede.

Så forstår ikke helt spørgsmålet.

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 23-06-05 17:36

Hvis i kan bruge Nordjylland i stedet for Midtjylland, så er Løkken lykken for unge mennesker.

Der er masser af ungdomsvenlige pladser, f.eks: www.josefines-camping.dk eller http://www.loekkencamping.dk

Venlig hilsen

wiking

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-06-05 17:37

Slå telt op på en græsmark eller ude i en skov. Dér kan i larme som sindssyge, uden nogen forstyrres.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 17:40

Det er ikke lovligt "epidedymittis"

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 23-06-05 17:43

Refi vi ved godt at vi har ret til at komme på alle campingpladser, men vi gider ikke hvis der ikke er et sted på campingpladsen for unge, for ellers skal vi som sagt overholde disse regler med at man skal være stille kl 23.00, og det regner vi ikke med at vi vil.

Vi kan ikke finde nogen steder hvor de har et sted for unge, derfor jeg spørger herinde..

Kommentar
Fra : wiking

Dato : 23-06-05 17:49

Hvis du kan få lov af dine forældre til at tage nordenfjords, så skulle dette være "kun for unge": http://www.beachcamp.dk/welcome.php

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 17:52

Bedste løsning - allier jer med en landmand og lån et stykke mark hvor i kan feste, drikke, danse og hvad I ellers har lyst til, hele natten.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 18:33

Der er gode Camping-pladser i Søndervig. I selve byen findes der såvel barer som diskoteker I kan besøge. I skal så bare forsøge ikke at være alt for larmende når I går hjem til teltene. Der er masser af unge der benytter den taktik.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 18:54

I Øster Hurup gælder det samme som arne.jakobsen siger om Søndervig....
Der er mange mennesker og gang i den i Øster Hurup om sommeren... Næsten et lille "Løkken"....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 18:58

P.S.: Søndervig ligger i Midtjylland.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 19:04

For at undgå at blive afvist ved pladsbestillingen ringer I op flere personer og tilmelder jer i små grupper. Teltpladserne ligger alligevel altid samlet og adskilt fra Caravan-pladserne. Der er jo ingen grund til at fortælle Campingfar at I kommer 20 unge "Larmere"
Ringer du og bestiller plads til 6 telte og fortæller at I er unge er der stor chance for at I får "Optaget, har ikke plads".

Kommentar
Fra : babee

Dato : 23-06-05 23:55

RØMØ -- der er en plads kum for nuge mennesker det hedder lakolk det e sku sjovt

Kommentar
Fra : babee

Dato : 23-06-05 23:55

kun og unge det gik lidt for stærkt sorry

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 10:08
Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 10:12

Siden her er godt nok et år gammel, men

http://www.netcamping.dk/pages/article_show.asp?articleguid=811

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 24-06-05 11:32

Helt enig med de overstående.

Øster Hurup og Løkken er bare et total fedt sted at campere når man er er ung og til de våde drikke.. Har selv været begge steder rigtig mange gange..

kan varmt anbefales. Især Josefines camping i Løkken, Nøøj vi har haft det fun deroppe

Karsten

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-06-05 13:58

AJ: Hvordan kan du anbefale at mrm86, bare skal tilmelde sig i mindre grupper. Der er trods alt familier der også ligger i telt (vi er en af dem), og de vil få ødelagt deres ferie. Når mrm86 er så hensynsfuld at ringe rundt, så han/hun finder den campingplads der passer til deres behov, bør man ikke dirigere ham/hende i anden retning.

Mrm86: Josefines camping i Løkken kan anbefales.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-06-05 14:05

Jeg siger jo netop:
Citat
I skal så bare forsøge ikke at være alt for larmende når I går hjem til teltene

Det med at tilmelde sig i mindre grupper, er ikke mindre kritisabelt end at Camping-bestyrere pr. refleks afviser større grupper af unge. Det har de nemlig ikke lov til, derfor bruger de også altid den der med: Da har vi ikke plads til så stort et selskab. Og så får de unge aldrig en campingferie.

Hvorfor iøvrigt alle de henvisninger til Løkken? Der spørges jo udtrykkeligt om steder i Midtjylland!

Kommentar
Fra : babee

Dato : 25-06-05 15:40

i midtjylland RØMØ lakolk camping de har en afdeling kun for unge med diskos osv det er skide sjovt der

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 25-06-05 17:55

Det er vel ligemeget om det er lovligt eller ej at slå telt op på en mark eller i en skov. Der er alligevel INGEN der opdager NOGET.

Det er jo i Jylland... og Jylland er stort..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-06-05 18:08

Hvis I ikke har behov for Barer og Discodans, kan I bruge Statsskovvæsenets primitive overnatningssteder. Der er Bålplads, toilet og affaldskurve. I må ikke køre i bil til disse, men må parkere et stykke væk og lege vandrere. Læs om dem og find deres placeringer på www.sns.dk . Tænk på at de jo er gratis at benytte, så I sparer en del penge. I kan så bryde op hver formiddag og tage videre til den næste. Rundt omkring Herning, har kommunen indrettet 4-5 såkaldte Shelter-pladser. Det er nogle, af kraftigt tømmer opførte lave huse med en åben side der vender ud mod et bålsted. Der findes også her såvel toiletter som brænde til bålet. Få et kort over deres placering ved henvendelse til Turistkontoret i Herning.

Så løw jeg tør for ideer!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-07-05 10:02

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-07-05 10:08

Det står ikke skrevet nogen steder, at et spørgsmål skal lukkes.

God ferie mrm86