/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Internet gennem en anden PC via USB link~
Fra : Tobster
Vist : 1095 gange
100 point
Dato : 23-06-05 16:35

Jeg har i Aldi købt et BlueTinum USB2.0 Data Link Cable så jeg kan forbinde min bærbare til min PC.

Kan jeg med dette kabel lave et netværk eller noget andet så jeg kan være på internettet med den bærbare....?
Kan jeg evt. styre min stationære gennem dette kabel på min bærbare?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 16:43

Hvorfor vil du styre den pc du sidder ved siden af ?????

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 16:48

Har planer om at sætte forlænger-usb-kabel på og derved kunne styre den fra et andet rum...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 16:51

Det er kun til dataoverførsel - tvivler på du får andet til at fungere.
Den bærbare kommer ikke på nettet af den grund og med det kabel.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 17:16

Dette står i manualen, så kan den vel, eller???

While the "USB Virtual Network" (Virtual Network) software package is developed to be an NDIS-compliant solution by emulating a virtual LAN interoperability among peer-to-peer end-users' computers. The VirtualNet provides a single-chip solution for networking two or more computers via their USB ports. It is inherently incompatible to connect two PCs together via a simple USB cable.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 18:32

Så fik jeg det til at virke....

En skam der ikke er nogen at give pointene til....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 18:46

Jammen går du på internettet gennem det USB linkkabel fra Aldi ?????????

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 18:50

Yes.... Der er et program med... Deri kan man skifte mellem 2 modes.... Den ene er blot fildeling hvor man kan se 2 vinduer med de 2 harddiske i hvert vindue...
Så kan man skifte over og lave et virtuelt netværk... Den står så under netværkssteder ligesom LAN-forbindelsen...
Det drillede en del, men pludselig virkede det... Spørg mig ikke hvordan, da jeg prøvede ne masse og ingen haj er til netværk....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 18:55

Det lyder besynderligt - og så fra ALDI

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 18:58

Tja når du siger det, så virker det vel.........jeg må ind til Aldi igen.
Jeg har ellers lige købt en indbygningskortlæser og så godtnok det linkkabel men jeg havde 2 stk i forvejen.
Hov det er måske sådan et jeg har fra sidste gang de solgte.
Hedder den sådan:
>>>>>
USB netværkskabel
lav netværk med op til 17 PC'er
<<<<<

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 19:05

Yes refi... Det virker fortrinlig.... :D

I Netværksforbindelser har enheden følgende navn: Hi-Speed USB-USB Network Adapter.

Eyvind: Ved ikke omdet kabel kan det samme. Det som du skriver kan jeg i hevrt fald ikke læse nogen steder... Der er sådan en hvid "klump" midt på kablet.... Derpå står "USB NET link cable"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 19:08

Sort klump på midten.
Ok det er så ikke den samme......................jeg må hen og købe.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 23-06-05 20:47

Klumpen på kablet indholder et lille forstærkertrin, samtidig krydses forbindelsen i kablet, da det er to maskiner der er koblet op mod hinanden.
Vær opmærksom på at et USB kabel ikke må være alt for langt, da det så giver signal tab.

Jeg ville have forslået et krydset kabel, eller via en router, hvilket giver en hurtigere overførsel, samt mulighed for en længere afstand mellem maskinerne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 20:54

Severino
Men dette er uden netkort - og det er jo det smarte. I øvrigt kan man forlænge et USB-kabel med speciel forlænger fra Sandberg.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 21:41

Vil der ske noget ved at jeg sætter et 5 mtr. forlængerkabel på?
+ de 1,5 mtr som kablet selv er, så bliver det jo 6,5 mtr....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 21:59

Hvis det er et Sandberg eller lignende forlængerkabel skulle du kunne.
http://www.sandberg.it/worldwide/
produkter
datakabler
USB kabler
rul ned til midten
133-17 - Forlænger USB AA 5 m (Aktiv)
Sandberg USB Amplifier er den enkle måde at forlænge en USB forbindelse på, med mere end de 5 meter ..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 22:02

eller denne:
500-93 - Forlænger USB AA 1,8 m
Forlænger til USB kabler med A HAN stik i den ene ende og A HUN stik i den anden ende. Husk at et U..
Forlænger USB AA 0,15 m
Forlænger USB AA 3 m
Forlænger USB AA 5 m

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 23-06-05 22:11

Jeg kan se at der står følgende:

"Husk at et USB kabel højst må forlænges til 7 meter"

Dvs jeg godt kan forlænge mit kabel med 5 mtr uden at skulle købe et dyere forstærkerkabel... :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-06-05 22:59

Ja det ser det ud til, og inde på den Sandberg side kan du også se hvem der forhandler disse varer.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 26-09-05 21:25

Tak for svaret severino.