/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bombarderet med vira :-(
Fra : buxxy
Vist : 337 gange
350 point
Dato : 23-06-05 16:22

Hejsa min søsters pc blev for 3 dage siden inficeret med en virus (Bloodhound.W32.EP)
Da søgte jeg hjælp på eksperten.dk - og fulgte alle de mange gode forslag der kom - uden resultat.

Bloodhound virus har jeg tilsyneladende sluppet af med - blot for at få en ny. (W32.Desktophijack)

Håber i kan/vil hjælpe mig..

For yderligere info, for hvad jeg har prøvet, og ikke prøvet for at slippe af med den, kan ses på : http://eksperten.dk/spm/627637

Mvh,
Buxxy.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 16:25

Du går bare en tur på www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk så bliver den renset.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 16:26

Selvfølgelig med den maskine der er inficeret. Eller i det mindste med loggen fra den.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 16:26

Prøv at gå ind på www.spywarefri.dk

Der kan du downloade forskellige gratis Virus-programmer m.m. Alle de Klogeåger på området der findes her på Kandu plejer at henvise til et af de programmer. Hilsen og held og lykke med det. Arne

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 16:32

Hejsa Arne & refi.

Jeg har prøvet alverdens gratis - og ikke gratis spyware & virus programmer.

Hvis i læser tråden jeg oprettede på eksperten.dk (ved godt den er lang) *S* kan i se hvor mange jeg har prøvet med.

/Buxxy.

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 16:33

>refi.

Jeg fik nu også hjælp fra arlet inde på eksperten.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 16:37

Og det har ikke hjulpet ????

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 16:41

Nix ikke indtil videre - han (arlet) har nu heller ikke lige svaret på tråden her i dag ( kun 1 gang, inden jeg kom til computeren)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 16:44

Så er der nok ikke nogen her der kan hjælpe dig.
Problemet er tilsyneladende antivirusprogrammet der fortæller noget der ikke er sandt.

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 17:03

Det med virus-programmet der fortæller noget, der ikke er sandt, har jeg hørt før.

Men tror det nu ikke - idet hele pc er blevet meeeeeeeget sløv siden vira kom...

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 17:04

Tager ca. 1 minut, fra jeg har trykket på IE - explorer, til den kommer frem - ligeledes er det med resten af pc. Også bare for f.eks. at åbne "Denne Computer" eller andet lign.

/Buxxy.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 17:06

Tag backup af det der er vigtigt, og formater pcen - så er problemet løst.

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 17:06

Og det skal siges at startsiden er : http://www.google.dk/

En ellers ret så hurtig startside... - Det er HELT sikkert den/de vira der gør det..

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 17:10

Hmm har snakket med mange andre ang. format c:

Men det er et lokalt net hun er på, og jeg tror at den/de vira står og "pinger" konstant på hendes ip-add. Derved tror jeg ikke prob. bliver løst på længere sigt.

Hvis jeg formaterer og re-inst. Win. tror jeg problemet opstår, med det samme jeg går på nettet igen. Windows skal jo opdateres, samt NAV og alle andre prog.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 17:13

buxxy... arlet plejer nu nok at kunne tage sig af de sager, men har vel også andet at lave ind i mellem tror du ikke

kig lige her i ventetiden :
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.desktophijack.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 17:15

Du skal ikke på nettet før du har installeret et antivirusprogram - det kommer ikke igen af sig selv.

Det ligger jo ikke bare og venter på dig i ledningen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 17:15

"miritdk"

Maskinen ER renset.

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 17:28

refi> enig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 17:29

ohhh refi - undskylder da - kandu faldt i søvn så indlægget kom sent !!!!!!!!
en så langsom maskine skal filene da køre restore - hvis det ikke lige er maskineriet det er galt med

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 17:32

mititdk> Jeg har jun haft "restore" / systemgandannelse slået fra, idet jag har kørt forsk. antivirus programmer.

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 17:32

*LOL* der skal selvfølgelig stå kun

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 17:35

restore= genindlæsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 17:48

"buxxy"

Hvorfor hæver du pointene ?????

Når experten, arlet osv. egentlig har givet dig løsningen finder du nok ikke andre her.

Gem hvad der er vigtigt og formater, men brug et andet antivirusprogram i første omgang.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-06-05 17:57

Prøv lige at køre http://housecall.trendmicro.com/ online scanner!

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 18:43

tedd> Har kørt Housecall - prøv at læs tråden fra eksperten.

refi> experten, arlet osv. har nu IKKE givet mig løsningen... Der er jo en grund til jeg prøver her på kandu.dk også *S*

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 350 point
Dato : 23-06-05 18:49

Jamen det er du da også velkommen til.
Men..... Da alt er prøvet og andre virusprogrammer og experter siger den er ren, såååååå....

Men det er selvfølgelig dit valg.

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 19:01

Hejsa igen folkens - nu har arlet svaret på eksperten og kommet med en løsning..

refi> Du får point´ene for følgende kommentar: "Så er der nok ikke nogen her der kan hjælpe dig.
Problemet er tilsyneladende antivirusprogrammet der fortæller noget der ikke er sandt."

Det var lige nøjagtigt hvad der var galt! - Har inst et anti-virus prog. , som arlet anbefalede ( Avast) og det virkede!

Smid lige et svar refi...

/Buxxy.

Godkendelse af svar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 19:08

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 19:08

Jamen det er da dejligt - men var jo egentlig det jeg sagde for længe siden og som de andre jo også mente var årsagen.
Det var derfor jeg sagde du skulle starte med et andet antivirusprogram.

Men dejligt det lykkedes uden formatering.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-06-05 19:13

Ja, det var godt at det lykkes at overtale endnu en af gå fra norton(suk) til et ordentligt antivirusprogram

Og godt for buxxy at vi fik løst problemet*S*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 19:18

Norton har da "altid" været et problembarn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 19:19

Det lugter lidt af at Norton generelt har problemer med visse andre programmer - så kan man så gisne om hvorfor.

Kommentar
Fra : buxxy

Dato : 23-06-05 19:23

Hmm kan kun mene at i har helt ret folkens! *SS*

Synd jeg tog så lang tid at overtale... Hehe skal også selv af med (min betalende) Norton... Utroligt at andre gratis prog. kan være bedre!

Men endnu engang tak..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-06-05 19:29

buxxy -> Nu er du ikke den første jeg renser en computer for*S*

Jeg renser i gennemsnit 5-10 maskiner hver dag, enten via mail eller via forums eller tager ud privat og gør det.

Når en computer er fyldt med virus og det har et antivirusprogram installeret, så er det næsten altid norton der ligger på maskinen. De 2 gratis avast og avg ligger aldrig på computerer med virus på, men der kan jo selvfølgelig være andre problemer ang spyware, men det er en hel anden snak..