/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
justering af 3shimano 3 gear
Fra : goodboy2
Vist : 1810 gange
20 point
Dato : 23-06-05 13:58

hej nogen der ved hvordan man justerer gearet på en 3 gears cykel med shimano gear .
Goodboy 2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 14:26

løsner eller strammer strengen der styrer gearet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-05 14:59

Der sidder som regel 2 punkter på dit nav i baghjulet - de skal passe sammen.
Du strammer eller slækker kablet til de passer.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-06-05 09:36

Når den står i 3. gear skal du stramme kablet op med den lille klods for enden af kablet som skubbes indover den lille kæde der kommer ud af narvet til den er stram uden at trække kæden udad så har du et opstrammet kabel.
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-06-05 09:36

Når den står i 3. gear skal du stramme kablet op med den lille klods for enden af kablet som skubbes indover den lille kæde der kommer ud af narvet til den er stram uden at trække kæden udad så har du et opstrammet kabel.
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-06-05 09:41

Ups Sta..sta.......stammer sku idag hi hi. refi dit svar gælder 4 5 og 7 gears cykler der findes også 3 gears med en skifteblok på siden (ka'Ik'Lie'huske hva' de hedder)men de er med fast stift kabel jeg aldrig har skullet justerer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 09:45

Næææ - det sidder også på en 3 gears vi har - der er 2 hvide prikker der skal passe overfor hinanden..

Kommentar
Fra : bne

Dato : 24-06-05 10:05

Refi -> på en 5-6 eller 7-gears Nexus fra Shimano, skal man stille denne i 4. gear, og justere som du beskriver : 2 farvede pletter/streger der skal passe over for hinanden på bagnavet.

MEN det er jo lidt svært at stille et 3-gears nav i 4.gear...... HVIS det er et 3-gears nav, hvor skiftet foregår ved at trække en lille stang mere eller mindre ud i navet så jeg mener Sunowich's forklaring holder : stil skifteren i 3. gear, juster på den lille kæde (eller kablet) indtil kablet lige præcist er stramt, men uden at trække i stangen - og afprøv om den kan skifte til / ramme de andre gear.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-06-05 10:12

Jeg betvivler ikke den holder - beskriver blot at disse prikker altså er på en af vores og der er altså kun 3 gear og jeg var altså ude at kigge - altså altså altså

Kommentar
Fra : bne

Dato : 24-06-05 10:39

Ok refi - ok - ok -ok
(( er det et Shimano-gear ?? ))

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-06-05 10:42

.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 24-06-05 10:44

Ja - har lige kigget efter igen - og på den lille seddel der fulgte med i tidernes morgen står at den skal være i 2 gear når du to prikker justeres

Godkendelse af svar
Fra : goodboy2

Dato : 24-06-05 11:28

Tak for svaret refi. det var lige det jeg skulle vide der er og så 2 prikker på mit tak for den god eog hurtige besvarelse
Goodboy 2