/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
overføre musik
Fra : johnni
Vist : 387 gange
50 point
Dato : 23-06-05 12:31

hej hvordan får jeg mit musik fra mine cder over på min pc
har prøvet med windows media men den vil ikke.
mvh.johnni.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-06-05 12:32

Du kan bruge cdEx - et rigtig godt program til den slags!
http://cdexos.sourceforge.net/

Mvh Niels

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 12:39

Jeg tror nu nok alligevel at Windows Media Player kan. Jeg har ihvertfald brugt den til formålet flere 100 gange.
Indsæt CD'en i drevet. Gå ind i WMP og vælg fanen Kopier fra CD. Når den har læst CD'en og evt. fundet titler m.v. på nettet vælger du Kopier musik fra CD. Så går den igang. Hvis den IKKE gør det, skyldes det at CD'en er kopibeskyttet og så skal den rippes først.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 23-06-05 13:02

nej Windows Media Player kan ikke den stoppe hver gang på 46%.

Kommentar
Fra : safarano

Dato : 23-06-05 13:08

Har du prøvet iTunes? Det bruger jeg. Det virker da perfekt? www.itunes.dk

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 13:24

hmm hvorfor gøre det hele så besværligt - kopier filerne fra cd mappe (evt. separat mappe) og så ligger de der nok så flot ;.)

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 23-06-05 14:34

johnni -> Når man indspiller en CD med WMP står den og tæller op hvor mange % af hvert nummer den har kopieret. Hvis den ikke når længere end til 46%, kommer den også bagefter med en meddelelse hvor der står at Windows Media Player kan ikke læse CD'en. Dette har jeg også ofte oplevet og det skyldes at CD'en enten er beskidt, fedtet eller ridset.
Prøv at polere CD'en grundigt med en meget blød klud, det KAN afhjælpe det. Er dine CD'er beskidte, fedtede eller ridsede, tvivler jeg på at det hjælper at bruge et andet program.

Er det heller ikke dette, giver jeg op. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 14:38

om igen herfra : hmm hvorfor gøre det hele så besværligt - kopier filerne fra cd til en mappe (evt. separat mappe) og så ligger de der nok så flot ;.)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 14:43

Ja mirit, hvis PC'en kan LÆSE filerne for ridser, fedt og skidt. Ellers er han jo lige vidt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 14:47

ja arne, men det melder historien jo intet om -

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 14:53

Det synes jeg den gør, for som jeg skrev tidligere er de eneste %'er WMP viser o.s.v. læs selv.
Med andre ord: Den eneste mulige grund til at WMP ikke kan kopiere en CD ER Ridser, Fedt og Skidt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-06-05 15:13

jaja så langt så godt - spørger pudser måske cd´er siden han ikke har vist sig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-06-05 15:18

Sikkert, og som sagt: Er det IKKE det giver jeg op!

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 23-06-05 16:08

Tak for svaret arne.jakobsen.