/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kan man konvertere beskyttet musik?
Fra : safarano
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 23-06-05 01:01

Jeg har noget beskyttet musik, i formaten WMA, kan jeg konvertere musikken, så jeg kan få det ud på en CD evt.?

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-06-05 01:03

Ligger det på computeren i forvejen?

Så er det at gå ind på www.download.com og søge efter audioconverter wma - wav

Kommentar
Fra : safarano

Dato : 23-06-05 01:04

Nej, det er noget musik, jeg har hentet..

Kommentar
Fra : safarano

Dato : 23-06-05 01:05

Hentet på lovlig vis.. på dba.dk..

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-06-05 01:10

Så er det bare at konvertere det med en audioconverter wma - wav

Men den skal så lige donwloades først.
www.download.com

Kommentar
Fra : safarano

Dato : 23-06-05 01:11

Det kan man ikke.. jeg har prøvet. Det er jo fordi det er nogle beskyttede musik-filer.. hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-06-05 01:12
Kommentar
Fra : safarano

Dato : 23-06-05 01:13

Det er lige præcis den jeg har prøvet, og den kan ikke, fordi det er beskyttede filer..

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-06-05 01:15

Du kan prøve at kontakte dba.dk på
support@dba.dk eller 87313150
Så kan de vel hjælpe dig

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-06-05 01:15

Ellers ved jeg ikke lige.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 23-06-05 02:02

Jeg bruger personligt programmet Tunebite, som virker fortrinligt og er meget simpelt. Det koster godt nok penge, men kan testes først via http://www.tunebite.de/tunebite.exe

Jeg har nemlig også selv haft problemer med WMA-filer købt via payload hos dba (at den bruger alt for lang tid på at hente sikkerhedscertifikatet), så derfor valgte jeg at investere i dette program. Man indlæser simpelthen de sikkerhedsbeskyttede WMA-filer, og programmet spiller så filen, hvorefter den lægger en ny, kopifri udgave i en mappe på din computer. Regner absolut med, at dette program kan klare problemet for dig...

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 110 point
Dato : 23-06-05 02:11

Ok det ser vist ud til vi lige skal have et par ting på plads her...

De lovlige wma-filer er jo lige netop beskyttede (DRM) for at de frygtelige musikpirater ikke må kunne kopiere musikken til cder eller andre computere. Ved at konvertere til et andet format vil du lige præcis kunne ophæve beskyttelsen, og det er hverken dba eller nogen andre interesserede i..
Derfor er det så godt som umuligt at konvertere en beskyttet .wma-fil til et andet format (fx mp3, wav), som ikke bruger DRM.

I stedet kan man ved hjælp af specielle programmer optage al den lyd der kommer ud af ens højtalere - til og med i god kvalitet - hvorefter programmet gemmer den optagedede lydfil som .mp3, som derefter kan brændes ud på en cd eller kopieres unlimited..
En guide til et sådant program findes på Piratgruppens hjemmeside: http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=440

En helt anden mulighed, hvis du vel og mærke har licens til at brænde den pågældende .wma-fil ud på en cd, er at brænde cden som en image-fil (.iso, .nrg, osv..) og derefter kopiere "cden" ind på computeren igen som mp3 eller waw-filer..
En guide til dette findes ligeledes på Piratgruppens hjemmeside: http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=496

Jeg håber du kan bruge noget af dette..

Mvh. Karl Smart

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 23-06-05 02:12

Det skal lige siges at jeg begyndte at skrive mit indlæg før jeg havde set Kazistuta's forslag..

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 23-06-05 03:15

ja da

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-06-05 09:10

Jeg bruger CD Ripper. Virker ganske fint. Og til musik hentet via iTunes bruger jeg Jhymn til at konvertere med.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-06-05 11:11

>>Karl_Smart.

Du må gerne kopiere dit lovligt købte musik til en cd.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 23-06-05 12:45

>> jimmy 17 Ikke hvis den er kopibeskyttet (drm og andre fornærmelser) og du ikke her erhvervet brænderettigheder sammen med dit køb

Godkendelse af svar
Fra : safarano

Dato : 23-06-05 12:53

Tak for svaret Karl_Smart.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 23-06-05 15:58

Det var så lidt