/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Oasis - Magic Pie - Tabs
Fra : marcmus17
Vist : 442 gange
500 point
Dato : 22-06-05 23:19

Okay... den her er ikk helt nem, i hvert fald ikk for mig....!!!

Er der nogle der har tabs til det allersidste der spilles i sangen "Magic Pie" fra Oasis-albummet "Be Here Now" ????

Det er efter sangen egentlig er slut, der kommer der en slags baggrundsmusik der lyder lidt a-la- jazz el.lign.... Ved ikk helt....

Men det virker for mig umuligt at regne den ud.....

Så hvis der er en der har gjort det, eller kan finde ud af det....
Så giv endelig besked

Venter med længsel

Mvh. Musen !!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-06-05 23:26
Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-06-05 23:30
Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 23-06-05 15:38

Tak for svarene gutter....

Men som stor bruger af lige netop de 2 sider... har jeg allerede tjekket de versioner der udbydes der....
Som sagt...
Jeg er næsten helt sikker på, at der ikk findes noget sheet til denne "outro," hvis man da kan kalde det det...
Jeg er næsten helt sikker på, at man er nødt til at regne den ud ved at høre sig frem, det kan jeg desværre ikk selv... !! :(

Kommentar
Fra : jmv_cyber

Dato : 25-06-05 18:40
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 25-06-05 23:05

Måsker det her, hvad du søger??
http://www.moretabs.com/o/oasis-tabs-2851/magicpie1-tabs-29951.html

Kender ikke selv nummeret, så ved ikke, om outtroen findes her, men der er i hvert fadl mange tabs...

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 25-06-05 23:07

Hmmm..undskylder.. kan nu se, at det er samme tabs, som mxtabs og ultimate-guitar har...

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 02-07-05 16:08

Jeg takker for de mange indslag....

Men bliver nu mere og mere overbevist om, at jeg kun kan komme i besiddelse af dette tab, hvis der er en guitarist der er i stand til at aflytte dem...

Endnu en gang... Tak for de mange forsøg
Og en særlig tak til Kazistuta

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 04-07-05 11:02

Nu har jeg langt om længe haft tid til at høre nummeret, og kan egentlig ikke helt forstå, hvad det er, du gerne vil have fingrene i. Det sidste stykke efter sangen er simpel guitarstøj (tilfældig chord-picking) og lyden af en gammel pladespiller med noget klaver og tromme på... At der skulle være et jazzet guitarstykke har jeg endog MEGET svært ved at høre...:-?

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 04-07-05 17:04

Ja ja.. ok... jeg sidder jo heller ikk og siger jeg er mester i genre eller lignende.... jeg er jo netop musik-spasser når det kommer til nøjagtigt dette stykke jeg søger...

Det lyder a-la lidt ældre af dato....??!! :?

har lige siddet og hørt den igennem... den sektion jeg snakker om er i de ca. 10 sekunder fra 6.58 - 7.08.... For mig lyder det som et guitar-riff der kører der...

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 500 point
Dato : 04-07-05 17:36

Der kommer først en kort støjet, sektion med riffet, som er i mit første link (og også i Jakjoes link). Herefter starter en kort basrundgang over C#-E-F#-G#, med to forskellige jazz-lignende akkorder, som bare slås tilfældigt an nedenunder. Stykket er meget kort, og er da imponeret over, at du gerne vil finde ud af, hvad denne ultra-korte, absolut for sangen uvæsentlige del, kører i.

Det lyder en anelse som syver-akkorder, i retning af E7-D#7-F#7 (tag dem på samme måde som en D7, kun på tre nederste strenge). Evt. skal nederste finger i sidste akkord placeres på G i stedet for A.... Det kommer i hvert fald til at lyde derovre af....Men et meget svært aflytteligt stykke, det må man sgu sige

Godkendelse af svar
Fra : marcmus17

Dato : 04-07-05 23:05

Hvad kan jeg sige.... Perfekt...
Du overgår jo dig selv gang på gang...

Efter 8 lange års søgen... er den så godt som hjemme....

Har lige siddet og prøvet det igennem... mht. 7-akkorderne.... jeg tænker på om det måske kan være E7#9 etc. som Noel brugte tilbage i 1994 som afslutning på sangen "Married with children" .....

Nu siger du uvæsentligt stykke!!... i forhold til sangen... JA!
Men hos mig er intet med Oasis uvæsentligt...
Jeg forsøger at være i stand til at konstruere selv-samme lyd af den mindste flaske-kliren i "Acquiesce" og lyden af brusende bølger som høres i "Champagne Supernova"

Men endnu en gang... Tusind Tak...
Nu kan du vidst ikk opnå højere prestige hos mig end du allerede har...

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 05-07-05 09:55

Tak skal du have

I øvrigt må jeg virkelig tage hatten af for dig over din entusiasme og vedholdenhed overfor Oasis' originale lyd. Personligt er jeg ren "røvballe"-musiker, og elsker at gøre det så let for mig selv som muligt, og efter at have været kæmpe fan af Oasis efter deres debutalbum "definitely maybe", så er min interesse kølnet forholdsvis meget.

Jeg er glad for at kunne have have hjulpet, dit forslag lyder meget sandsynligt (da mange bands genbruger de samme "tricks" i flere sange), fortsat god fornøjelse med Oasis-autenciteten

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 05-07-05 18:05

Det er jeg da ked af at høre (mht. afkølet oasis-fan)....

Det er da nu det sjove begynder... Frem til Heathen Chemistry har deres albums æret ret præget af en vis monoton stemning, og numre/album kan være svære at adskille fra hinanden...

Men med det nye album, er de da nu endelig ved at tage fat og vise deres musikalske selvstændighed... Nu er de da så småt ved, at arbejde sig væk fra Beatles-genren...

Har du ikk hørt albummet endnu, vil jeg da klart anbefale det... Det er langt fra deres bedste... måske nærmere mod deres dårligste... Men det er da klart de 150 kr. værd, at opdage denne nye side af oasis...

Anbefalende Hilsener

Musen :)