/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
onboard lydkort bios
Fra : dayworker24
Vist : 972 gange
100 point
Dato : 22-06-05 16:21

Min ven har fået en anden til at deaktivere sit onboard lydkort.

Han skulle have et typhoon lydkort 5+1 i og nu har han smidt driveren væk.

vi har prøvet at downloade den inde på deres hjemmeside, men det virker ikke.

så spørgsmålet er hvordan aktivere man sit onboard lydkort i bios

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-05 16:27

Start comp (ikke genstart) >tryk del/F10/F1/F2/F3 mens comp starter. (klik klik klik klik)
Når du er inde i bios må du surfe lidt rundt og finde dit onboard sound ...enable/disable
det er muligt du skal bruge enter tasten /pagesup/pagesdown eller piltaster
der står også hvordan du skal gemme (save)

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 22-06-05 16:27

du skal i bios......
tryk (formentlig del, nogle maskiner F2 og scumpaq F10)
når du lige har tændt maskinen (inden windows starter), så kommer du i bios.

Derinde etsted er lydkortet disabled.

Hvis du fortæller hvad det er en maskine (hvilket bundkort den bruger! plejer at stå på skærmen under opstart), skal jeg kigge i manualen og komme med nærmere instruktioner.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-06-05 16:31

ved godt hvordan jeg kommer ind i bios men, hvor henne i bios det er det der er spørgsmålet

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-05 16:46

det kan hedde
"on board device" og ligge i integrated pripherals
jeg har det ikke men det andet on board ligger der

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 22-06-05 17:06

'det kan hedde "on board device" og ligge i integrated pripherals
jeg har det ikke men det andet on board ligger der'
eyvind

Eyvind har ret! Jeg kiggede på et par maskiner og det er lige der. Eventuelt som en under-under ting under fx en southbridge chip. Og den hedder nok et eller andet med audio
ebbe

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 23-06-05 13:25

det var det jeg ledte efter tak