/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Beatles - hypnose track
Fra : dannitheking
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 22-06-05 16:01

Halløjsa allezusammen…
jeg sider her og høre ’’sgt. Pepper’s lonely hearts club Band albummet’’ med the Beatles… Og nu har jeg hørt flere gange at der er et hypnose track på ’’A Day in the life’’ og jeg vil gerne hvide hvad de siger på det…
Og der er også hypnose track på det blå album…

Nogen der ved hvad de siger?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-06-05 16:07

I starten på en af de udgaver jeg har siger John med dyb stemme: Sugarplum Feary Sygarplum Feary. Det er vist det eneste lidt underlige der sker.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-06-05 16:08

Altså det er på ’’A Day in the life’’ .

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-06-05 16:09

Nå ja, lidt længere henne tæller de op med en underlig stemme: sis-seven-eight-nine osv.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-06-05 16:11

Jeg kan sende dig udgaven hvis det har interesse.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-06-05 16:49

Hej, så mange år der er gået, og vi leder stadig efter noget, der ikke er der. Det er nærmest gjordt til en myte.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 22-06-05 22:01

Det er helt til sidst på pladen - efter den højfrekvenstone, som var til alle hundene i UK! Det er blot nogle stemmer der er sat tilfældig sammen, omend det lyder som om der bliver sagt "never could see any other way" På LP´en kan man kun høre den hvis man har en IKKE halv/fuldautomatisk pladespiller da den kommer i den sidste del af rillen. På Cd´en kan man høre det helt til sidst før den stopper.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 22-06-05 22:02

Det er helt til sidst på pladen - efter den højfrekvenstone, som var til alle hundene i UK! Det er blot nogle stemmer der er sat tilfældig sammen, omend det lyder som om der bliver sagt "never could see any other way" På LP´en kan man kun høre den hvis man har en IKKE halv/fuldautomatisk pladespiller da den kommer i den sidste del af rillen. På Cd´en kan man høre det helt til sidst før den stopper.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 22-06-05 23:40

Så vidt jeg husker, er det bare noget med nogen melodistumper, som Beatles lagde ind i nogen af deres sange, men spillet baglæns.
Nu sidder jeg med 2 bøger om Beatles, og hvad de forklarer om nummeret A day in the Life:

Citat
John Lennon:
Jeg skrev sangen med Daily Mail sat op foran mig på klaveret. Jeg havde den slået op på deres side "News in Briefs" eller fjern & nær eller hvad de kalder det. Der var et afsnit om 4000 huller i Blackburn, Lancashirender var blevet opdaget, og der manglede stadig et ord i det vers da vi kom til indspilningen.
Jeg vidste at linien skulle være "Now they know how many holes it takes to do the Albert Hall". Det var virkelig et nonsens-vers, men af en eller anden grund kunne jeg ikke finde verbet. Hvad gjorde hullerne ved Albert Hall?
Det var Terry Doran som sagde "fylder" the Albert Hall.

Paul McCartney:
Der har været en historie om en mand som lavede planerne og der har været et billede af ham, siddende i sin bil. John sagde: "jeg måtte grine". Han ligesom blæste hans hjerne ud i bilen. Han var "høj" på hvad han nu brugte, man kunne sige han var døddrukken i sin Bentley, sad bare ved trafiklysene.
Han kører i dag, chaufføren er der ikke og måske er det grunden til han er "høj". Lysene har skiftet, men han har ikke bemærket det, der er en hel gruppe husmødre og de kigger allesammen på ham og siger: "Hvem er det? Jeg har set ham i avisen" og de er ikke helt sikre på, om han er fra "House of Lords". Han ligner dem lidtmed sin påklædning og hvide tørklæde og helt ude af flippen. det er lidt sort humor.
Det næste stykke var fra en helt anden sang, men det passede bare sammen. jeg kunne pludselig huske hvordan det føltes at løbe op af vejen for at nå bussen til skole, ryge en smøg og gå ind til time på samme tid. Vi besluttede "skidevære med det, vi skriver en "turn-on sang". den var en reflektion af min skoletid.- Jeg ville gerne have en "woodbine" (et bestemt cigaretmærke) og nogen ville tale og jeg ville gå ind i en drøm.
Denne sang var den eneste på albummet, som med vilje var skrevet som en provokation. En - æd den -.
Men det vi ønsker er at vende jer til sandheden i stedet for pot.

Fra bogen Beatles - med deres egne ord.

mvh dova

Kommentar
Fra : dannitheking

Dato : 24-06-05 12:20

mange tak for alle svarne

Godkendelse af svar
Fra : dannitheking

Dato : 24-06-05 12:22

Tak for svaret dova.