/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Tydning af fadder?
Fra : 2601
Vist : 404 gange
250 point
Dato : 22-06-05 14:59

Er der nogle der kan tyde Fadderne?

Jeg får det til: "Ole, Husmand Niels Pedersen af Atterup, døbt 3. s. ef. trinitatis, ? ? båret af Ellen Lars Datter ? på Egede Gård og ? ? ? ? 5 Ros?."

Det drejer sig om Øster Egede 1760-18199.Fødte børn i Arkivalieronline Opslag 15 nr. 4/1790 ( side 14)

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 22-06-05 17:35

Hej. den er svær.
mit bud er Ole, huusmand Niels Peersens, (kan godt være at det skal være Pedersen )barn af Attrup som blev døbt 3 sønd.p.trin. som blev baaren af ellen Larsdatter tiente på Egede Gaard, og _____ _____ i _____ med 5 radker ?

Hilsen Grete

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-06-05 18:37

Hej Grete

Tak for svaret, men hvad er "5 radker"

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 22-06-05 19:17

Det ved jeg ikke. men er langt fra sikker på at det er det rigtige jeg er kommet frem til.
Det er en meget slem skrift.
Håaber at der er andre der kan tyde det bedre end jeg.
Ellers kan du lægge det ind på dis-Danmarks side under tydning.
hilsen Grete

Accepteret svar
Fra : agerlund

Modtaget 250 point
Dato : 22-06-05 19:20

Her kommer den rigtige adresse
http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=7
Hilsen Grete

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 22-06-05 20:18

Tak for svaret agerlund.

Jeg vil prøve der.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-06-05 21:13

Hej Grete

men hvad er "5 radker"

Her kommer svaret:
Til slut står:
-- og var desuden forsynet med 5 faddere.( Sikken doven præst)

Ja der står mange ting i de gamle kirkebøger, for slet ikke at tale om præstens " dagbog"

MVH

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 22-06-05 21:24

ja det kunne jeg ikke se.
Grete