/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Deaktivér scan ved startup?
Fra : crha
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 22-06-05 12:20

Hejsa

Jeg har længe haft det således at når jeg starter min computer op kommer den med at den gerne vil scanne et af mine drev da muligvis er fejl. Da den er uendeligheder om bare at komme halvvejs og går i stå ved 23% plejer jeg bare at annullere denne... Men nu har jeg ikke den mulighed at annullere denne scan... Den begynder simpelt hen bare at gå i gang og som sagt går den i stå ved 23%.

Jeg bruger forresten Windows XP Pro og ville nu høre om der er en mulighed for at starte computeren op i fejlsikret tilstand og derefter slå check fra?

Håber der er hjælp at hente ;)

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-06-05 12:24

prøv at kigge her:
http://netsquirrel.com/msconfig/

Kommentar
Fra : crha

Dato : 22-06-05 12:41

Men det er jo de programmer der starter op med computeren.. Mit problem er, at det er den indbyggede scanner der starter før man kommer til login-skærmen af windows.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-06-05 12:48

da den aldrig er blevet færdig med at scanne popper den op gang på gang.
prøv at starte i fejlsikker tilstand og lad den så foretage scanningen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-06-05 12:49

glemte lige: afbryd forbindelsen til nettet, deaktiver antivirus + firewall og scan så (stadig i fejlsikker tilstand)

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 22-06-05 16:50

Lyder som om du har en defekt harddisk i systemet.
Prøv at køre en scandisk fra fejlsikret og se om den laver ballade.
Kig eventuelt efter diskfejl i logbogen. Og hvis der virkelig er noget galt, så skift din harddisk.

hvis du trykker en tast inden den går i gang med at scanne kan du springe den over, men det ved du vel....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-05 17:30

hcma 22-06-05 12:48........ lyt og gør det - eller græd

Kommentar
Fra : crha

Dato : 22-06-05 19:21

Vil prøve så snart jeg får mulighed for det ;) Takker for jeres indlæg.. skal nok fortæller hvordan det går

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 22-06-05 19:30

Lige en kommentar,,,,,, har du lukket, et kørende program, kan du forvente det starter op igen, Men har du lukket det før tid,,,,,slukket puter, skal du ikke forvente at det virker/stater mere, da du selv har givet/muligvis har givet ordrer til at stoppe det. Har selv prøvet det, det var bare diskoprydning,,,,,lader man ikke programmet køre færdigt,,, kommer der disse ubehageligheder, der bliver ved med at dukke op. Jeg blev nødt til at installere igen.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-05 19:33
Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 22-06-05 21:59

"Jeg har her forklaret hvordan du i Windows XP Pro kan scanne dit/dine faste drev og dermed minimere risikoen for at et drev bryder sammen eller fungerer dårligt p.g.a. for mange beskadigede områder (sektorer). Du kan på den måde let vedligeholde din PC´er."
http://www.andersjakobsen.dk/pctips/winxppro_scandisk.htm

Meget udførlig vejledning... Jeg studsede bare over den sidste linie. Når der opstår fejl på en harddisk plejer de at sprede sig hurtigt. Så udskift hurtigst muligt.

Rigtige mænd tager ikke backup (eller diskfejl alvorligt)
rigtige mænd græder meget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-05 22:27

nuber2 " og rigtige mænd der ikke tager backup og overholder et minimum af vedligeholdelse - græder endnu mere .... udskift hurtigst muligt ????????? god fidus for pc salg

molo - fedt link åbenbart -

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 22-06-05 23:17

Jeg plejer at skifte diske når de får bad sectors. Belært af erfaring.
Som regel kan det efterfølgende lade sig gøre at formatere disken så den kan bruges til blib.
Men stole på en disk der hear udvist svagheder? Nej, det er harddiske for billige til.....

Meget udførlig vejledning. Jeg kunne godt finde på at give min mor den ved lejlighed. Detaljeringsgraden svarer nærmest til en opskrift der angiver "2 æg bankes forsigtigt (1 ad gangen) mod en hård kant, så skallen revner. Med begge hænder deles ægget i to. Indholdet, en klar tyktflydende væske "hviden" og en gul kugleformet masse "blommen" hældes i skålen. Skallen anvendes ikke."

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-05 23:22

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-06-05 23:23

"Med begge hænder deles ægget i to." ?? i to hvad ? ½ blomme + ½ hvide ? 1 blomme + 1 hvide ? eller skulle det mon betyde at man står med 2 halve skaller ?
Sorry - kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-05 23:51

du er til at få knopper af hcma