/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Port 135 åben
Fra : johnnyp
Vist : 452 gange
50 point
Dato : 22-06-05 12:06

Efter at have afprøvet div. programmer / on-line test viser det sig at port 135 er åben, har forgæves søgt efter oplysninger om denne port. Har TREND router med firewall og udover dette installeret Outpost Firewall i light version, men kan ikke i begge tilfælde se hvordan jeg lukker for omtalte port.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-05 12:22
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-05 12:27

jeg glemte lige:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
tryk proceed>rul lidt ned til shieldsup service>tryk på common ports.........og vent lidt.
hos mig er porten 135 stealt (lukket)

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 22-06-05 12:36

Eyvind
Har brugt det samme som du
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
common ports.........sdom så viser at port 135 er åben.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-05 12:46

Jeg har fundet lidt mere:
http://grc.com/port_135.htm
Det er noget med dcom som bør afbrydes - og det har jeg gjort.
Jeg prøver at finde det lille program - men eller har jeg det og kan sende det.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 22-06-05 12:54

Her er den:
DCOMbobulator
http://grc.com/freepopular.htm
lidt nede

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 22-06-05 14:12

Prøv denne adr.
den fortæller om dcom
www.spywarefri.dk/dcom.htm

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 22-06-05 18:44

Eyvind: Det hjalp.. nu er port 135 stealth, men så ser jeg ved ´ny test følgende for port 113

113 IDENT Closed Your computer has responded that this port exists but is currently closed to connections.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-06-05 18:56

Jeg fatter ikke så meget af dette:
http://www.grc.com/port_113.htm
Måske noget med fjernkontrol

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-05 09:02

Nåe ja:
113 IDENT Closed Your computer has responded that this port exists but is currently closed to connections.
Betyder jo at porten kan ses fra nettet men er lukket lige for tiden.
Shieldsup kan bedst lide at porte er usynlige - for så kan de jo ikke blive angrebet.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 24-06-05 11:11

Eyvind: Har lavet flere test siden sidst og alt er OK med port 135, med hensyn til port 113 så går det nok indtil videre. Du skal have tak for dine indlæg og giver dig point.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 24-06-05 11:11

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-06-05 12:18

Ja overfor internettet er det altid godt at holde sit skjold op.