/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
routing
Fra : bje
Vist : 373 gange
75 point
Dato : 03-10-02 09:47

Hej
På mit arbejde har jeg ftp adgang, men kun til port 21.
Nu er mit problem at jeg gerne vil connecte til andre end port 21, men det er umiddelbart ikke muligt pga vores firewall.
Så mit spørgsmål er om jeg kan sætte et program op på min pc'er derhjemme, som så kan route vidre til en given ftp server??
Maskinen derhjemme kører win2k
Nogen der kender et sådan program der kan route trafik vidre ?
Hvad vil et sådan program evt. skabe af trafik på min hjemmepc ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-10-02 11:27

Den skal jeg lige have igen !!!

vil du gerne have det sådan at du kan side på arbejde og koble op til din egen computer som så skal sende din forespørgsel til --->

1) En anden computer (ftp-server) på dit eget netværk (kan lade sig gøre)
2) En anden FTP-server på internettet som du fra arbejdet bestemmer (tror jeg ikke kan lade sig gøre)
3) En helt specifik ftp-server, evt din kammerats (kan lade sig gøre)

Du er nødt til at beskrive nøjagtig hvad det er du vil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 10:30

"bje" <bje.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:BtSm9.66468$Qk5.2790001@news010.worldonline.dk...
> Hej
> På mit arbejde har jeg ftp adgang, men kun til port 21.
> Nu er mit problem at jeg gerne vil connecte til andre end port 21, men
> det er umiddelbart ikke muligt pga vores firewall.
> Så mit spørgsmål er om jeg kan sætte et program op på min pc'er
> derhjemme, som så kan route vidre til en given ftp server??
> Maskinen derhjemme kører win2k
> Nogen der kender et sådan program der kan route trafik vidre ?
> Hvad vil et sådan program evt. skabe af trafik på min hjemmepc ?

Lad os starte fra bunden:
Under alle omstændigheder vil din hjemmepc både skulle modtage data og sende
dem videre til dit arbejde.

Program?
Jeg har aldrig hørt om et program der direkte henter data og sender det videre
på en anden port, men det skal vel nok findes et sted. Jeg tror (uden nogen
dokumentation) at de fleste der står med dit problem laver en eller anden form
for shell til en maskine udenfor firewallen (SSH, WTS) arbejder den vej
igennem.
Desværre mener jeg ikke umiddelbart du kan lave en terminalforbindelse til en
windows 2000 (prof/std) som du kan men Windows 2000 server eller Windows XP.
Mit forslag er at sætte en eller anden form for linux-box op og bruge den til
at hente filerne med og lade den køre en ftp på port 21.... (Dette krøver
selvfølgelig at du har adgang til SSH eller noget TTY ud gennem firewallen...)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Kommentar
Fra : bje

Dato : 03-10-02 12:27

e.p:
På mit arbejde er der kun adgang til ftp, der arbejder på port 21.
Nu ligger det sådan jeg gerne vil koble mig til en ftp der arbejder på en anden port f.eks 5000

Kan jeg installere et program ( bouncer af en art ) der på min hjemmepc router videre til en specifik ftp
Dvs. det er "3) En helt specifik ftp-server, evt din kammerats (kan lade sig gøre)"

Spørgsmålet er bare hvordan jeg gør det ??..

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 75 point
Dato : 03-10-02 20:33

Ja det kan der sagtens, men det kræver at du installerer det som hedder "HTTP tunnelling software", det betyder rent praktisk at hvis du kun har adgang til port 80, kan du bruge et program til at få adgang til alle andre porte igennem port 80...sådan kort fortalt.

Et lille citat fra programmets hjemmeside : "HTTPort allows you to bypass an HTTP proxy, which is blocking you from the Internet. With HTTPort you may use the following software (just a sample list, not limited to !) from behind an HTTP proxy: e-mail, IRC, ICQ, news, FTP, AIM, any SOCKS capable software, etc. etc."

Du kan finde det her :

http://www.htthost.com/

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 03-10-02 20:52

Du ser ud til at zonker har løsningen......hvis du ikke kan få det til at virke så må du vende tilbage

Kommentar
Fra : strarup