/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sprøjtning ag grus og flisearealer
Fra : syddata
Vist : 555 gange
20 point
Dato : 22-06-05 11:22

ER der nogen der ved om der findes et sprøjtemiddel der kan holde græs og andet ukrudt væk fra grus og flisearealer i en længee periode..
RoundUp dræber jo kun det der allerede er grøn og en mådend efter kommer der nyt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-06-05 11:25

8 centimeter stabilgrus plus 8 centimeter asfalt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-05 11:43

De smarte lægger en dug under fliserne (inden fliserne lægges). Men det er jo nok lidt træls!

Der findes sprøjtemidler der kan holde arealet "øde" i et halv års tid, men om de er i almindelig handel tror jeg ikke. Jeg fik noget hos en bondemand engang for år tilbage. Når man havde sprøjtet rundt langs huset, kom der ikke noget igen, før efter et halvt år.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-06-05 11:55

De smarte, der lægger dug under fliserne kommer til at pille ukrudt alligvel... Der falder frø i rillerne...

Bønderne bruger jordmiddel, men det er ikke et hit i haverne - tror, at round-up, eller enden-i-vejret-metoden er de mest effektive

Vaxen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 22-06-05 12:02

Nu spørger du ganske vist efter noget til at sprøjte med, men man kan altså også sprøjte med såvel ild som damp. Begge metoder er såvel miljøneutrale som effektive. Kræver ganske vist investering i en brænder og/eller dampsprøjte, til gengæld kan du sove roligt om natten i sikker overbevisning om at DU ikke har forurenet din egen/vores jord.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 13:09

Min gamle mor brugte vandet fra de kogte kartofler .......

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-06-05 13:15

refi -> Der skal koges og spises en hulens stor bunke kartofler for at holde ukrudt væk fra "grus og flisearealer"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-05 13:20

Rigtigt

Godkendelse af svar
Fra : syddata

Dato : 22-06-05 20:40

Tak for svaret arne.jakobsen.